1

Pro uklidňující účinek a kvalitnější spánek si uvařte čaj z chmele

Dnes je známo přes 150 aromatických látek chmele. Uklidňující účinek spočívá pravděpodobně v tom, že se při skladování chmele vytváří z humulinu a lupulinu alkohol. Je téměř jisté, že toto malé množství alkoholu nemůže mít samo o sobě tak velký uklidňující účinek. Je dost pravděpodobné, že po použití chmelové moučky jsou jejím působením vyprovokovány v těle další chemické procesy, které vedou k žádoucímu uklidnění a lepšímu spánku. Hořčiny a silice povzbuzují chuť k jídlu, ale dlouhým skladováním ztrácejí účinek.

2

Chmel jako protibakteriální prostředek

Nálev z chmele použijte k namáčení zábalů při kožních infekcích a při zraněních. Příznivě působí na vylučování estrogenních hormonů.

3

Oblasti použití

Poruchy spánku - přidejte chmelové šišky do koupele nebo pijte čaj. Neurotické potíže, kašel, křeče, při nechutenství (chmel podporuje vylučování žaludečních šťáv) - pije se čaj . Čaj s chmele pomáhá i při zánětu močového měchýře, proti neurotickým žaludečním potížím (při chorobách žaludku často doporučuje í plzeňské pivo).

4

Které účinné látky chmel obsahuje?

Látka, kterou vylučují žlázy chmelového květenství, obsahuje asi 80 procent pryskyřice a jeden až dvě procenta éterických olejů. Hlavními složkami pryskyřice jsou hořké látky - humulin a lupulin.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.25
Average: 4.3 (4 votes)