Co je potřeba

vykoledovaná vajíčka natvrdo

1

Trvanlivost
Nejdřív pár slov k trvanlivosti. Natvrdo uvařená vajíčka vám v lednici vydrží v pohodě 4 dny. Jestliže je oloupete a vložíte do misky s vodou, kterou budete každý den vyměňovat, prodlouží se jejich trvanlivost na týden. Ale ne víc! Takže chtě nechtě se budete muset do kulinářských zázraků pustit co nejdříve!

2

Vajíčka v sekané
Tohle je takový jednoduchý způsob využití natvrdo uvařených vajec. Prostě vytvořte svou oblíbenou směs na sekanou a oloupejte vajíčka (počet záleží na množství masa). Pak vajíčka vezměte a obalte je masovou směsí – vytvoří se vám několik malých bochánků, které upečete jako klasickou sekanou. A když je potřete lžící hořčice, budou mít krásně křupavou kůrku a zajímavou chuť.

3

Smažená vajíčka
Další rychlovka. Vajíčka prostě rozřízněte podélně napůl (v případě potřeby lehce osušte) a obalte v klasickém trojobalu. Potom je usmažte na rozpáleném oleji – měla by být světle hnědá. Podávejte ihned s čerstvým pečivem nebo zeleninovým salátem.

4

Vajíčková tlačenka
Jednoduchý recept na studený předkrm nebo svačinku, který vám v lednici vydrží asi 4 dny.
Potřebujeme:
1 sáček želatiny v prášku
100 g šunky
5 vajec natvrdo
3 lžíce majonézy
1 lžíci zelené petrželky
Želatinu uvaříme podle návodu a necháme trochu vychladnout. Mezitím si salám, vajíčka a petrželku nakrájíme na drobné kousky a smícháme s majonézou. Vše vysypeme do želatiny, opět promícháme a přelijeme do vhodné formy (třeba na srnčí hřbet). Vložíme do chladničky na noc a můžeme podávat.

5

Vajíčkové řízky
Specialitka vyvinutá maminkami šikovných koledníků. Nemá chybu!
Potřebujeme:
1 rohlík nebo housku
4 lžíce piva
4 vajíčka natvrdo
1 vařenou bramboru
1 syrové vejce
1 cibuli
1+5 lžic strouhanky
podle chuti sůl a pepř
Rohlík nakrájíme na kousky a přelijeme pivem. Po chvíli scedíme a vymačkáme. Přidáme nastrouhanou bramboru, posekaná uvařená vajíčka, kostičky cibulky a syrové vejce. Osolíme a opepříme a dobře promícháme. Zahustíme strouhankou a tvarujeme placičky, které obalujeme ve zbylé strouhance a smažíme z obou stran na rozpáleném oleji. Podáváme třeba s vařenými brambory.

6

Když nechcete vařit
Dalších receptů je samozřejmě celá řada. Nejrůznější vajíčkové saláty a pomazánky, vajíčka nakrájená do polévky atd. Budu moc ráda, když se o ně podělíte v diskuzi pod článkem. A pokud se vám zrovna vařit nechce, nebo jste si domů přinesli nějaký opravdu vydařený kousek, nezoufejte. Vajíčko zkrátka vystavte na ošatku do volného prostoru a nechte ho tam do příštích Velikonoc. Opravdu ukázkové vyschne – bude potom trochu „štěrkat.“ Jen dejte pozor, aby na něj nesvítilo přímé sluníčko, jinak vybledne.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.25
Average: 3.3 (8 votes)