1

Důslednost a zase důslednost

Ve výchově je důslednost velmi důležitá a zásadní. Je přirozené, že dítě kolem třetího roku svého života se projevuje vzdorovitostí a negativismem . Ale mnohdy to překračuje hranice únosnosti, dítě svým chováním psychicky vyčerpává rodiče tak, že hledají pomoc u specialistů.
Dítě se vzteká kvůli nesmyslným maličkostem, křičí, válí se po zemi, pokud si nevynutí, co si zamanulo.
Vše se musí přizpůsobovat jemu. Tady je zejména důležitá a zcela na místě zásada důslednosti. A taky umět říci NE a trvat na tom. Zakážeme dítěti oblíbenou hračku, večerníček, hru.a podobně. Ale důsledně trváme na dodržení zákazu. Nelze říci: Tak pro tentokrát to dovolím, ale příště už ..... A to příště je zase stejné. To je zasadní chyba. Zákazy a příkazy musí být opodstatněné a dítě si začně uvědomovat jejich závažnost.

2

Pevné objetí

Terapie pevného objetí je spojeno s významnou psycholožkou Jiřinou Prekopovou.
V momentě, kdy se dítě začně nepříčetně vztekat, jej pevně obejměte. Chvíli bude vzdor ještě trvat, ale postupně slábne. Je to emoční konfrontace problému a dochází zároveń k vzájemnému předání energie.
Výsledek je opravdu účinný. Docílí se toho, aby dítě bylo svobodné pro citové projevy. Aby současně bylo schopné uznat i hranici, kterou nesmí překročit.
V pevném objetí můžete držet dítě jakkoliv dlouho. Po zklidnění se Vám začne dívat do očí (může to být až po delší době) a pocítí, že ho máte rádi.
Tato terapie je vlastně návrat k lásce.... vše je vyřešeno.

3

Zásada jednotnosti výchovy

Velkým prohřeškem výchovy je, když matka dítěti něco zakáže a otec to povolí a právě tak opačně. To platí i u ostatních členů rodiny. Dítě ze situace vždy vytěží a vyslovený trest se stává neúčinný a bezvýznamný.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.4
Average: 4.4 (5 votes)