Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zvýšit rychlost stahování dat

Potřebujete stahovat větší množství dat z internetu, jenže rychlost stahování je pomalá? Existuje několik způsobů, jak si můžete práci usnadnit a rychlost stahování zvýšit, aniž byste potřebovali upgrade svého počítače. Dodržujte tento postup a internet se vám stane přístupnější.

1

Nejprve si zjistěte u svého poskytovatele internetu možnosti připojení k internetu. Zeptejte se na rychlost připojení a na rychlost stahování (download). Pokud máte dial-up připojení k internetu, zvažte využití DSL internetu nebo ještě lépe kabelového připojení. Stačí zavolat na servisní nebo klientskou linku vašeho poskytovatele internetu, informovat se a popřípadě sdělit, že jste s rychlostí stahování nespokojeni.

2

Zavřete všechny otevřené programy, které při stahování dat z internetu nepotřebujete mít otevřené. Tím umožníte počítači lépe zvládat přenos dat. Pokud je to možné, stahujte data z internetu v té době, kdy jste mimo počítač.

3

Určete si priority stahování. Stáhněte si pouze soubory, které opravdu chcete začít stahovat jako první a další si doložte ke stažení na později. Stahujete-li více souborů současně, tím pomaleji je budete také stahovat.

4

Vyzkoušejte stahovat v různých denních dobách. Čím více lidí najednou stahuje, tím také stahuje každý z účastníků pomaleji.

5

Nainstalujte si Download Accelerator. Download Accelerator je program, který optimalizuje váš počítač pro stahování dat z internetu. Program zvyšuje rychlost stahování a pomůže vám jednotlivé operace řídit. Pokud budete chtít stahování souboru přerušit, program Download Accelerator soubor uloží a stahování tak budete moct později obnovit. Program je i ve verzi zdarma.

Rychlost připojení se měří množstvím dat, které lze přenést za sekundu, obvykle kilobitů za sekundu (kb/s) nebo megabitů za sekundu (Mb/s). V jednom megabitu je 1024 kilobitů. Většina dial-up připojení disponuje rychlostí 56 kb/s. Na druhou stranu prostřednictvím kabelového připojení může získat rychlost až 100 Mb/s, což uspokojí náročné uživatele, kteří chtějí sledovat filmy online, hrát online hry, rychle stahovat a odesílat velké soubory.

Rychlost stahování dat si můžete otestovat i na adrese www.rychlost.cz nebo na webu Lupa.cz.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit hmyzu v kuchyni
I když jste sebevíc úzkostliví na pořádek v bytě a zejména v kuchyni, může se vám tam objevit havěť, aniž byste zadali příčinu. Někdy se už zárodky hm…
Obrázek není k dispozici
Jak zaheslovat dokumenty OpenOffice.org
Obrázek není k dispozici
Jak poskytnout první pomoc při krvácení
Školy se přestaly zabývat výukou první pomoci, zpravidla se věnují první pomoci jednu až dvě hodiny, a tím to končí. Není pak divu, že v případě, kdy…