Diskuze k článku

Komentáře

houbař (neověřeno) | 24.09.2018 - 23:20
Ad 1 - klouzek obecný: formulace "roste obvykle pod borovicemi ve skupinkách" není právě nejvhodnější, roste totiž pouze pod borovicemi (konkrétně pod těmi, které mají dvě jehlice ve svazku, např. borovicí lesní), a tam pak často ve skupinách. Ad 2 - klouzek modřínový (sličný): správný název je klouzek sličný, byť je někdy nazýván i klouzkem modřínovým. Ad 5 - hřib (klouzek) peprný: jeho uvedení je zavádějící, neboť se nejedná o druh klouzku (rod Suillus), nýbrž o druh hřibu z rodu Chalciporus, také s tou v mnoha zdrojích uváděnou nejedlostí z důvodu silné palčivosti to není tak horké, neboť tepelnou úpravou svoji palčivost ztrácí a i pokrm připravený jen a pouze ze samých hřibů peprných pálit nebude.
admin | 25.09.2018 - 10:54
Dobrý den, děkujeme za Váš názor a Vaše poznatky. Vážíme si jich a zabýváme si jimi. Naše redaktorka, která články zpracovávala se Vašimi připomínkami zabývá. Požádám Vás však, abyste nadále neutočil na obsah jejich článků ve smyslu slovíčkaření a formulace jejich vět a slov, na které má jako autor článků plné právo. Děkuji Vám.
Mirka K. | 25.09.2018 - 08:38
Dobrý den, děkuji za názor. Klouzek sličný je v některých atlasech uváděn jako modřínový. Již jednou jsem psala, že záleží na stáří atlasu. Klouzek obecný roste ve smíšených a jehličnatých porostech, obvykle pod borovicí lesní ( Houby, česká encyklopedie str.274. Hřib (klouzek) peprný je někdy uváděn jako nejedlý, jinde jako jedlý. (nejedlý např. Ottova encyklopedie hub str. 537, přesná citace: k jídlu není vhodný). Hřib peprný v jídle opravdu pálí, mám to vyzkoušené, vím, že v některých úpravách se jíst dá např.kvašení. Zřejmě se v houbách vyznáte, děkuji za pozornost a upřesnění.

Přidat komentář