Přejít k hlavnímu obsahu

Opravená verze - Jak zhotovit plstěný obrázek

Suché plstění je příjemná práce s hebkým ovčím rounem, které dostaneme koupit buď v přírodních barvách nebo barvené do nejrůznějších odstínů. Dále potřebujeme už jen plsticí jehlu a podložku ze silnějšího molitanu. Všechny tyto věci pořídíme s nevelkými náklady v obchodech s výtvarnými potřebami. Jehly se prodávají ve třech tloušťkách - S, M a L, my si tloušťku vybereme podle materiálu, na který budeme plstit. Na tričko použijeme tenkou jehlu.

Co je potřeba

textilie, na kterou chceme plstit
barevná rouna
plsticí jehla, molitan
bavlnky, jehla, nůžky
papír a tužka

1

Nakreslíme si obrázek, který chceme vytvořit, a vystřihneme jej. Můžeme také použít obrázky stažené z internetu.

2

Tužkou si podle šablony na textil nakreslíme obrys motivu.
.

3

Látku si podložíme molitanem a začneme plstit .Nanášíme postupně malá množství rouna a pečlivě propichujeme plsticí jehlou. Jehla je opatřena malými zpětnými háčky, které mnoha vpichy zapracují rouno do látky. Postupně pokrýváme celou plochu obrázku, mícháme různé barvy rouna do sebe, jak potřebujeme a nakonec doplníme detaily. Na látce nám vzniká hladký hebký obrázek.

4

Na závěr zastřihneme přečnívající chloupky rouna a pokud chceme, zvýrazníme detaily výšivkou.

Při práci s plsticí jehlou musíme být opatrní, je velmi ostrá a poměrně křehká, snadno ji zlomíme. Tímto způsobem si můžeme ozdobit oblečení, které se nám už třeba okoukalo, nebo si vyrobit hezkou dekoraci do bytu.
Látku pak pereme šetrně v ruce.

Klíčová slova: suché plstění
Autor: HProvaz
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články