jaktak.cz

Jak poznat bezpečný e-shop | rady

Cena: Zdarma
Potřebný čas: 10 až 30 minut

Jak poznat bezpečný e-shop | rady. Nakupování na internetu se stalo oblíbeným způsobem nakupování. Je levné, pohodlné a pestré. Občas je ale i rizikové. Ne každý obchodník jedná fér, a Vás tak může připravit o spoustu peněz. Jak tomu předejít a poznat bezpečný e-shop Vám poradí následující návod.

Krok 1

Hledejte reference

Není nic cennějšího než zkušenosti jiných zákazníků, kteří již na daném portálu nakupovali. Vepište název společnosti do vyhledávače, případně dodejte „zkušenost“ a vyhledejte. Lidé se občas se svým názorem podělí na svém blogu či v diskusním fóru, především pokud všechno neproběhlo tak, jak mělo. Zkuste se také podívat na stránku fanoušků na Facebooku, zdali obchod nějakou má. Obecně platí, že čím více fanoušků, tím lepší jednání obchodu. Berte také v potaz poděkování a kladné (záporné) hodnocení fanoušků na Zdi stránky, popřípadě jeho dořešení v komentářích.

Krok 2

Projděte si obchodní podmínky

Ze zákona má každý člověk nakupující na internetu jistá práva, bez ohledu na znění obchodních podmínek. Práva to jsou však pouze základní, proto je někdy obchodníci rozšiřují. Některé e-shopy nabízejí spoustu výhod – delší záruční lhůty či nadstandardní servis. Je potřeba si uvědomit, že zdánlivě ideální podmínky mohou být ve skutečnosti klamavé. Důkladně zvažte, zda jsou takové výhody uskutečnitelné. Výjimku tvoří tzv. doživotní záruka. Tento neobvyklý typ záruky můžete zkontrolovat na oficiálních stránkách výrobce (nikoliv prodejce, tedy e-shopu).

Krok 3

Zvažte cenu

Internetové obchody nepotřebují moc prostorů, zaměstnance a spoustu dalšího spjatého s provozem klasické prodejny, proto mohou cenu výrobků snížit na minimum. Cenu ale srovnejte s ostatními e-shopy. V případě, že je cena výrazně nižší, nákup důkladně zvažte. Jestli váháte mezi dvěma obchody a rozdíl cen není několika řádový, volte raději bezpečnější možnost.

Krok 4

Pro případ reklamace

Než něco nakoupíte, je určitě dobré znát postup při reklamaci. Jako zákazník máte v kostce nárok na opravu/výměnu zboží v případě, že se na výrobku projeví jakákoliv závada, maximální dobu vyřízení reklamace 30 dní (která se započítává ode dne převzetí prodejcem) a úhradu nákladů spojených s vyřízením reklamace. Zkontrolujte, zda se vše zmíněné v podmínkách nachází.

Krok 5

Platba

Běžně se za výrobek platí až po jeho obdržení. Platba předem nebývá zvykem. Výjimkou je zboží na zakázku (například tričko s vlastním potiskem), které se kvůli nemožnosti prodeje v případě nezaplacení zákazníkem platí předem.

Krok 6

Způsob dopravy

Měli byste mít na výběr z několika možností způsobu dopravy podle svých možností a potřeb. Zpravidla se jedná o osobní převzetí v kamenné pobočce nebo ve skladu, kurýrní službu a poštovní zásilku na dobírku. Možnost dopravy pouze přes kurýra nemusí být důvěryhodná. Pokud se pro ni rozhodnete, nezapomeňte „prověřit“ i kurýrní společnost.

E-shopy si můžete takříkajíc „proklepnout“ u společností, které se touto problematikou přímo zabývají. Jedná se o Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) či Asociace pro elektronickou komerci (APEK), jejichž loga umístěná na e-shopech jsou zárukou jejich důvěryhodnosti.

V případě, že je Vám doručeno zboží, které jste nezakoupili, nebo je balík poškozený, si nechte tuto skutečnost u kurýra či na poště ihned potvrdit, abyste měli nějaký doklad pro případnou reklamaci.


Zdroj: https://www.jaktak.cz/jak-poznat-bezpecny-e-shop-rady.html