jaktak.cz

Jak si poradit s migrénou

Složitost: Lehké
Cena: Zdarma
Potřebný čas: 5 až 10 minut

Migréna je silná ochromující a opakující se bolest hlavy, kterou může způsobit téměř cokoliv. Každý, kdo migrénou opakovaně trpí, se snaží zjistit, co mu nepříjemnou bolest způsobuje a těmto věcem se vyhnout. Mohou to být potraviny, ale také počasí, stresové situace nebo nedostatek spánku. Migréna sice neohrožuje lidi na životě, ale velmi negativně omezuje jejich život. Jakmile totiž přijde, musí jí nemocný věnovat celou pozornost a snažit se jí zbavit co nejdříve. Jak tišit bolesti spojené s touto nemocí?

Krok 1

Najít spouštěče Tzv. spouštěčem může být cokoliv. U každého je to individuální, a proto si je každý musí najít sám. Častými spouštěči je např. počasí, stres, čokoláda, citrusové plody, sýry, kofein, alkoholické nápoje, prudké světlo, nedostatek pohybu, prašné prostředí, snížená hladina cukru v krvi, kouření, jogurty atd. U žen může být migréna zapřičiněna také menstruací nebo hormonálními změnami. I emocionální napětí, velké množství lidí nebo nedostatek pohybu může migrénu způsobit. Je důležité, abyste si svého spouštěče našli, pokud trpíte častými migrénami a podle toho zahájili preventivní opatření.

Krok 2

Tiché a tmavé prostředí Člověk postižený migrénou je velmi citlivý na sebemenší zvuky, světla a nebo pachy. Proto je ideální lehnout si v tichém a tmavém prostředí a chvíli relaxovat.

Krok 3

Hudba Zklidňující účinek má i hudba, kterou si potichu pustíte při vašem relaxování. Samozřejmě záleží na druhu hudby, zvolte spíše pomalejší, např. Enigmu nebo Enyu.

Krok 4

Bylinkové čaje Bylinky jako je heřmánek, zázvor, máta, rozmarýn, baldrián nebo kozlík lékařský mohou mít příznivý vliv na stav vaší migrény. Zkuste čaje z těchto bylinek. Můžete také zkusit přiložit si dva použité čajové sáčky heřmánku, které po použití ochladíte, na oči. Zajistí temné prostředí, příjemně chladí na oči a zklidňují.

Krok 5

Pohyb, meditace Pravidelná meditace např. v podobě jógy nebo pravidelný pohyb, který odstraňuje stres a napětí, to je další způsob, jak předejít migréně.

Krok 6

Vhodné stravování Pokud dojde k migréně vlivem snížení hladiny cukru v krvi, jezte často a pravidelně spíše lehce stravitelná jídla. Účinek tohoto opatření se ale může projevit až po několika týdnech.

Krok 7

Studený obklad Některým lidem pomáhá, když si při migréně přiloží horký obklad na zátylek a studený obklad na čelo. Musíte ale vyzkoušet, jestli to konkrétně vám pomáhá či ne.

Krok 8

Léky Při dlouhodobých obtížích s migrénou můžete požádat svého lékaře o léky, které zabrání tomu, aby se migréna opakovala.

Zdroj: https://www.jaktak.cz/jak-si-poradit-s-migrenou.html