jaktak.cz

Jak písemně reklamovat zboží koupené přes internet | vzor

Složitost: Mírný
Cena: Zdarma
Potřebný čas: 30 minut a více

Jak písemně reklamovat zboží koupené přes internet | vzor. Reklamace zboží většinou probíhá ústně. Přijdete do obchodu a prodavači vysvětlíte, jakou vadu zboží má. Prodávající zpravidla nemá tendenci vyřídit věc hned, proto sepíše reklamační protokol, a to podle toho, co jste mu ústně sdělili. Na druhou stranu ne každý nakupuje v kamenném obchodě, a jak jinak chcete uplatnit reklamaci u vašeho internetového prodejce, než písemně.

Co je potřeba

- faktura (případně jiný doklad s údaji o koupi zboží)
- ideálně počítač a tiskárna

Krok 1

Forma

Samozřejmě můžete sáhnout po klasické tužce a papíru, ale reklamace napsaná na počítači vypadá profesionálněji. Celý váš písemný projev by měl působit odborně. Je jedno, že nejste právník. Stačí že dopis bude působit tak, jako by byl napsaný právníkem. Proč? Když prodávající zjistí, že spotřebitelskému právu rozumíte, vaši reklamaci na 99% uzná. A to je přece to hlavní.

Krok 2

Adresát

Do horního rohu napište, komu je dopis určen (tedy název a sídlo prodávajícího): FASHION ABC, S.R.O. KLICPEROVA 89/777 150 00 PRAHA 5

Krok 3

Věc či předmět

 

Ideálně velkým tučným písmem uveďte, co je předmětem vašeho dopisu. V právní řeči se reklamaci říká "uplatnění práva z odpovědnosti za vady". Právník taky ví, že má nárok na "úhradu nutných nákladů", které vzniknou v souvislosti s reklamací. V praxi tedy nemusíte žádat jen opravu zboží, ale můžete žádat i úhradu peněz, které jste zaplatili na poště. Možná si řeknete, že doporučený balík stojí pár desítek korun a že se bez nich obejdete, hlavně když vám bude uznána reklamace. Na prodávajícího ale působí více profesionálněji, když zažádáte o obojí. Vidí, že rozumíte právu, případně že máte při ruce někoho, kdo právu rozumí. PŘEDMĚT: UPLATNĚNÍ PRÁVA Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY PODLE USTANOVENÍ Ust. § 2172: ZÁKONA Č. 89/2012., OBČANSKÝ ZÁKONÍK, VE ZNĚNÍ POZDĚJŠÍCH PŘEDPISŮ, (DÁLE JEN "OZ") 

Krok 4

Text

Pak už následuje samotná reklamace: DNE 1.11.2020 JSEM S VÁMI PROSTŘEDNICTVÍM INTERNETOVÝCH STRÁNEK WWW.FASHIONABCSRO.CZ UZAVŘEL KUPNÍ SMLOUVU. JEDNALO SE O KOUPI BÍLÉ MIKINY S POTISKEM ZNAČKY ABC, VELIKOST 42 (KOPII FAKTURY ZASÍLÁM V PŘÍLOZE). MIKINU JSEM MĚL NA SOBĚ JEN 3X , A TO JEN NA CESTĚ DO PRÁCE A Z PRÁCE, NEBYLA DOSUD PRANÁ ANI ŽEHLENÁ, A PŘESTO VYKAZUJE NÁSLEDUJÍCÍ VADY: A) ZIPY U OBOU KAPES JSOU NEFUNKČNÍ B) POTISK SE OLOUPAL, TAKŽE NÁPIS "ABC" NENÍ MÍSTY TÉMĚŘ VIDĚT a C) LEM NA PRAVÉM RUKÁVU SE ZAČÍNÁ PÁRAT.

Krok 5

Co si nárokujete

Podle toho, jakou vadu zboží má, a kdy se vada objeví, máte právo žádat konkrétní řešení. Může se jednat o výměnu věci, přiměřenou slevu, opravu nebo o odstoupení od smlouvy. Při výběru nároku určitě nahlédněte do občanského zákoníku. Ne vždycky totiž můžete žádat libovolné vyřízení reklamace. TOUTO CESTOU VÁS ŽÁDÁM, ABYSTE BEZPLATNĚ A BEZ ZBYTEČNÉHO ODKLADU UVEDLI VĚC DO STAVU ODPOVÍDAJÍCÍHO KUPNÍ SMLOUVĚ, A TO KONKRÉTNĚ VÝMĚNOU MIKINY ZA MIKINU NOVOU. POKUD STEJNOU MIKINU JIŽ NEMÁTE NA SKLADĚ, PENÍZE MI POŠLETE NA ÚČET ČÍSLO 123456/789, VEDENÝ NA MÉ JMÉNO U MORAVSKÉ BANKY.

Krok 6

Náhrada vašich nákladů

PROTOŽE BYDLÍM V BRNĚ, MIKINU JSEM VÁM POSLAL PROSTŘEDNICTVÍM ČESKÉ POŠTY. V SOULADU SE ZÁKONEM VÁS ŽÁDÁM, ABYSTE MI NA VÝŠE UVEDENÝ ÚČET POSLALI ČÁSTKU 99 KČ, COŽ JE CENA ZA DOPORUČENOU ZÁSILKU DLE PLATNÉHO CENÍKU ČESKÉ POŠTY. POKUD SI PŘEJETE DAŇOVÝ DOKLAD, POŠLU VÁM HO NA VYŽÁDÁNÍ, PŘÍPADNĚ NASKENUJI A ZAŠLU E-MAILEM.

Krok 7

Vaše údaje

Na závěr se podepište, uveďte vaši adresu, případně e-mailovou adresu a telefon. Pokud nechcete, aby vám prodávající telefonoval, telefonní číslo vůbec neuvádějte. S POZDRAVEM, MGR. TOMÁŠ HLAVA, BYTEM SPORTOVNÍ 45/980, BRNO, 602 00. MOB.: +420 123 456 786 MAIL: HLAVA.TOMAS@MAIL.CZ

Krok 8

Článek má informativní charakter.


Zdroj: https://www.jaktak.cz/jak-pisemne-reklamovat-zbozi-koupene-pres-internet-vzor.html