jaktak.cz

Jak připravit vegetariánský segedínský guláš

Složitost: Lehké
Cena: 1 - 1000 Kč
Potřebný čas: 30 minut a více

Jak připravit vegetariánský segedínský guláš | recept. Segedínský guláš se dá snadno uvařit i v bezmasé variantě, ať už maso nejíte vůbec nebo jen chcete ulehčit svému jídelníčku. V následujícím článku naleznete recept na vegetariánský segedínský guláš připravený ze sojového masa. Seznámíte se však i s tipy, jaké další suroviny se dají použít místo masa.

Co je potřeba

  • 1 balení (100g) sojového masa (nudličky, kousky nebo plátky)
  • zhruba 1 litr vody či zeleninového vývaru
  • 2 lžíce rostlinného oleje
  • 1 velká cibule
  • 500 g kysaného zelí
  • 200 g lehké zakysané smetany
  • 3 lžíce hladké špaldové mouky
  • sůl, pepř, mletá paprika, majoránka (případně jiné čerstvé či sušené bylinky)

Krok 1

Sojové maso vložíme do hrnce, zalijeme je asi 1 litrem vody či vývaru a přidáme sůl, pepř, mletou papriku a bylinky. Nebojte se přidat více koření než obvykle, abyste dosáhli výrazné chuti sojového masa. Následně sojové maso uvaříme doměkka (podle návodu na obalu). Po uvaření sojové maso scedíme, necháme jej dobře okapat a případně jej pokrájíme na menší kousky. Vodu z vaření sojového masa si ponecháme na další podlití segedínského guláše.

Krok 2

V hrnci rozpálíme rostlinný olej a osmažíme na něm nadrobno nakrájenou cibuli. Přisypeme uvařené sojové maso a ze všech stran jej orestujeme. Sojové maso znovu osolíme a okořeníme podle chuti.

Krok 3

Poté přidáme kysané zelí (můžete je dle zvyklosti propláchnout a překrájet, já to však nedělám), vše podlijeme vodou či zeleninovým vývarem zbylým po vaření sojového masa, a necháme pod pokličkou dusit, dokud zelí nezměkne. Trvá to zhruba 15 minut.

Krok 4

Nakonec segedínský guláš zahustíme špaldovou moukou rozmíchanou v zakysané smetaně a podle potřeby jej dochutíme.

Vegetariánský segedínský guláš podáváme s klasickými knedlíky, případně libovolným druhem noků či zdravějšími polentovými knedlíky.

Tipy

Sojové maso je pak možné nahradit tofu, tempehem, seitanem či robi masem.

Stravitelnost kysaného zelí mimo majoránky podpoří také např. koriandr, petrželka či kopr.


Zdroj: https://www.jaktak.cz/jak-pripravit-vegetariansky-segedinsky-gulas.html