jaktak.cz

Jak na školní svačinu, která dětem chutná, dobře se drží a nerozsype se v tašce

Složitost: Lehké
Cena: 1 - 1000 Kč
Potřebný čas: 10 až 30 minut

Připravit školní svačinu, která se vejde do boxu, nerozpadne se v tašce, bude chutná a dítě ji zvládne sníst během pár minut – to je výzva, kterou znají snad všichni rodiče. A přiznejme si, obyčejný rohlík se šunkou často končí v koši. Proto jsme pro vás připravili přehled praktických a osvědčených tipů, jak na svačiny, které děti skutečně sní – a ještě si je pochválí.

Školní přestávky jsou krátké, hlučné, děti jsou rozptýlené. Je důležité, aby se jídlo dalo:

1. Plněné tortilly

Neopadává, nerozpadá se, dá se jíst bez příboru.

 

2. Toast nebo sendvič „naplacato“

Nedrobí se jako rohlík, drží tvar a snadno se jí.

 

3. Mini housky, bulky nebo bagetky

Dítě si může vzít jen půlku nebo jednu malou housku – tolik, kolik sní.

 

4. Domácí „slané muffiny“

Zábavné na pohled, praktické na jídlo – ideální pro malé školáky.

 

5. Zeleninové nebo ovocné boxíky

Zdravé, svěží a ideální pro děti, které nechtějí „těžké“ svačiny.

  1. Svačinový box (krabička)
    • Ideálně se dvěma nebo třemi přihrádkami.
    • Zabrání rozmačkání jídla v tašce, umožní oddělit slané a sladké.
  2. Voskovaný ubrousek nebo pečicí papír
    • Výborný pro sendviče – drží tvar, ale dítě jej snadno rozbalí.
  3. Malé silikonové formičky nebo uzavíratelné mini boxy
    • Na ovoce, oříšky, zeleninu – nepromíchá se to s ostatním jídlem.
  4. Malá lžička / vidlička
    • Pokud svačina vyžaduje příbor (např. jogurt nebo ovoce), přidejte i lžičku.
    • Děti pak zvládnou jídlo pohodlněji a čistěji.
  5. Chladicí sáček (v létě)
    • Pokud dáváte jogurt, ovoce nebo sýr, přibalte malý gelový polštářek.

Svačina, která se dobře jí, má větší šanci, že se opravdu sní. Děti nechtějí složitá jídla – ale když jim dáte něco barevného, voňavého, snadno uchopitelného a dobře zabaleného, sní to s radostí.


Zdroj: https://www.jaktak.cz/jak-na-skolni-svacinu-ktera-detem-chutna-dobre-se-drzi-nerozsype-se-v-tasce.html