jaktak.cz

Jak využít rostlinné proteiny

Složitost: Velmi lehké
Cena: 1 - 1000 Kč
Potřebný čas: 5 až 10 minut

Jak využít rostlinné proteiny | rady a tipy. Pod pojmem práškový protein si možná představíte cosi nezdravého používaného v posilovnách. Rostlinné proteiny jsou však čistě přírodní (dejte si samozřejmě pozor na složení) a zdraví prospěšné. Jestliže jste se s nimi dosud nesetkali, poradíme Vám, jak přírodní rostlinné proteiny používat.

Co je potřeba

Viz další kroky

Krok 1

Přírodní rostlinné proteiny se dají sehnat v prodejnách se zdravou výživou a samozřejmě na internetu. Jsou vyráběny z mnoha druhů rostlin a mají celou řadu příznivých účinků. Mohou být vhodným doplňkem výživy pro vegetariány či vegany.

Krok 2

Najdete mezi nimi například následující druhy:

  • Rýžový protein – Pro výrobu kvalitního rýžového proteinu se používá neloupaná hnědá rýže, která si tak zachovává řadu zdraví prospěšných látek.

Krok 3

  • Konopný protein – Konopný protein se vyrábí z velmi zdravých konopných semínek. Vyznačuje se obsahem kompletního spektra aminokyselin dostupných v přírodě, vyváženým poměrem omega-3, -6 i -9 mastných kyselin. Tento protein je bohatým zdrojem vlákniny, vitamínů a minerálů, pomáhá detoxikovat organismus, dodává energii, posiluje, a napomáhá růstu svalové hmoty.

Krok 4

  • Hrachový protein – Hrachový protein je vhodnou alternativou pro veganskou či vegetariánskou stravu, využijí jej však i sportovci. Hrachový protein obsahuje všechny esenciální aminokyseliny, je snadno stravitelný a rychle zasytí.

Krok 5

Existuje však celá řada dalších druhů (např. protein z chia semínek, dýňový protein apod), některé proteiny pak mohou obsahovat i macu, zelený ječmen či chlorellu a další „superpotraviny“. Seženete i mnohé ochucené varianty.

Krok 6

A jak se práškový protein užívá?

Rostlinné proteiny můžete přidávat do smoothie, koktejlů, jogurtu, polévek, kaší, do ovocných či zeleninových salátů. Dá se využít pro přípravu zmrzliny, nepečených i pečených dezertů (v receptu nahrazuje mouku i cukr) i pečiva.

Rostlinné proteiny jsou vhodné také pro osoby s bezplepkovou či bezmléčnou dietou.


Zdroj: https://www.jaktak.cz/jak-vyuzit-rostlinne-proteiny.html