Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně skladovat pečivo

Jak správně skladovat pečivo

Ačkoliv pečivo kupujeme neustále, většina lidí ho skladuje špatně. V první řadě je potřeba upozornit na to, že je potřeba kupovat pečivo vždy čerstvé. Je sice nevzhledné a nepříjemné sledovat promáčknuté rohlíky a chleby v obchodech, ale právě měkkostí nejsnadněji poznáme, jestli je pečivo opravdu čerstvé. Správným skladováním pečiva lze přispět nejen k delší měkkosti, ale také zdravotní nezávadnosti. Jak tedy správně skladovat pečivo v domácnosti?

1

V obchodě

Již v obchodě máte obvykle možnost výběru z již zabaleného pečiva a pečiva čerstvého. Pokud vybíráte čerstvé pečivo a máte na výběr mezi papírovým a igelitovým sáčkem, tak výběr závisí na spotřebě. Ne každý obchod papírové sáčky nabízí, ale pokud si je vyberete, tak do nich ukládejte pouze pečivo, které v ten daný den, nebo den následující, spotřebujete. Papírové sáčky špatně těsní a jsou nevhodné především pro světlé pšeničné pečivo.

2

Skladování chlebů

Chléb je v nejlepší formě čerstvý a takový nám může přijít až prvních 48 hodin. Nejčastější chybou skladování chlebů je umísťování do igelitových sáčků. Zde se velmi rychle vyvíjí růst plísní a chléb je velmi brzy závadný. Na chléb si pořiďte plátěný sáček nebo tašku, kterou uzavřete a umístíte do chlebníku. Látka nebo plátěný materiál umožní chlebu dýchat, ale i pomaleji tvrdnout.

3

Skladování rohlíků

Rohlíky, a většinu ostatního pečiva, skladujeme v igelitových sáčcích, které pečlivě uzavřeme. Pokud skladujete více druhů pečiva, tak vždy odděleně, nikdy ne společně. Každý druh těsta má jinou trvanlivost a v případě vzniku plísní se velmi rychle rozšíří i na ostatní pečivo.

4

Mrazák

Zcela ideální je skladování v mrazáku, dokonce i po několika měsících si lze dopřát chutný chléb a jiné pečivo. Při skladování v mrazáku ho musíte ovšem umístit do igelitového sáčku, který je vzduchotěsně uzavřen.

5

Lednice

Lednici se vyhýbejte, do ní pečivo nikdy nepatří, jedině hotové chlebíčky nebo připravená večeře s pečivem, ale nikdy se nespoléhejte na delší uchovávání. V lednici je mnoho bakterií a také nedostatečný mráz. Pečivo provlhne, nasákne aroma ostatních potravin a nebude chutné.

6

Krájené pečivo

Pokud kupujete krájené pečivo, tak jedině k okamžité spotřebě, v jiných případech ho nikdy nekupujte. Díky rozkrájení se dostane vzduch mezi všechny póry a pečivo ztvrdne mnohokrát rychleji. Výskyt plísní je u krájeného pečiva nejčastější, kupujte ho pouze tehdy, když je to nezbytně nutné.

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Jak zpracovat starý chleba | recepty
Jak zazimovat muškáty
Jak odvzdušnit topení
Jak zužitkovat zbytky jídla v kuchyni