Přejít k hlavnímu obsahu

Srovnání současných iPhonů: Který si pořídit?

31. Prosinec 2021

Ještě před několika lety byla nabídka telefonů značky Apple poměrně štíhlá a díky tomu i velmi přehledná. V poslední době ale Apple počet představených telefonů v každém roce postupně navyšuje. Jak si z aktuální nabídky vybrat správný model?

Chcete jen to nejlepší? Modelová řada iPhone 13 je tu pro vás

Letošní modelová řada chytrých telefonů od Applu nese v označení číslovku 13. Celkem však byly představeny čtyři modely:

  • iPhone 13,
  • iPhone 13 mini,
  • iPhone 13 Pro,
  • iPhone 13 Pro Max.

Jak již názvy jednotlivých telefonů částečně napovídají, liší se velikostí a funkční výbavou.

Základní modely bez přívlastku „Pro“ jsou určeny masovému publiku. Jde o telefony, kterými Apple cílí na běžné uživatele, kteří zkrátka potřebují kvalitní mobilní telefon pro každodenní použití. Vybírat přitom mohou ze dvou variant velikostí – iPhone 13 má displej o úhlopříčce 6,1″, iPhone 13 mini pak 5,4″. Vlastníte-li starší iPhone, nenechte se zmást relativně vysokými čísly. Zejména iPhone 13 mini patří na trhu k nejmenším modelům a obrazovka přesahuje 5 palců díky tomu, že vyplňuje prakticky celou přední stranu telefonu.

Nemusíte se obávat toho, že by tyto dva modely byly nějakým způsobem „ošizené“. Jde stále o prémiové telefony od Applu s nejnovějším čipem, skvělým displejem, plnohodnotným systémem iOS, dlouhodobou výdrží baterie a skvělým fotoaparátem.

Modely iPhone 13 Pro a Pro Max cílí na nejnáročnější uživatele. Těm nabídnou kromě luxusnější ocelové konstrukce také například nový ProMotion displej s vyšší obnovovací frekvencí, tři objektivy fotoaparátu či pokročilejší funkce pro záznam videa. Model Pro Max, jak již název napovídá, nabídne navíc obrovský displej o uhlopříčce 6,7″ oproti 6,1″ u menšího modelu Pro.

Chcete iPhone s dobrým poměrem cena/výkon?

Jestliže máte zájem o to nejlepší z hlediska poměru cena/výkon, pak pro vás kromě modelu iPhone 13 mini může být dobrou volbou také loňská modelová řada iPhone 12. Po designové ani technické stránce nejde o výrazně horší telefony, jednotlivé modely však po představení letošních telefonů dostaly příznivější cenovky.

Chcete-li pak cenově dostupný telefon s moderním designem a displejem přes celou obrazovku, je aktuálně nejlevnějším modelem v nabídce dva roky starý iPhone 11. Opět nejde o vůbec špatnou volbu, telefon vám bude nepochybně velmi dobře sloužit řadu let. Telefony od Applu lze díky kvalitnímu hardwaru a dlouhodobým aktualizacím iOS zcela bez problémů používat i 5 až 6 let od uvedení na trh.

Jdete po ceně? Apple myslí i na vás

Pokud chcete co nejlevnější nový telefon značky Apple, sáhněte po modelu iPhone SE. Ten nabízí starší design známý například z modelu iPhone 8. Uvnitř je ale (stejně jako v iPhonu 11) čip A13 Bionic. Kromě toho telefon disponuje klasickým tlačítkem „home“ s Touch ID. Stále tak jde o nadprůměrně vybavený telefon za velmi zajímavou cenu.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autor: redakce
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat odposlech telefonu | rady
Jak poznat odposlech telefonu | rady. Telefony používá každý, ale ne každý ví o tom, že je sledován. Veškeré telefonní záznamy jsou archivovány v data…
Jak nakupovat a na nic nezapomenout?
Brouzdáte mezi regály v supermarketu a přemýšlíte, co vhodit do nákupního vozíku. Co vám doma chybí? Máte sice lísteček, ale stoprocentně nakonec zjis…
Jak instalovat mapy do navigace | rady
Jak instalovat mapy do navigace | rady. GPS navigace je skvělý vynález, který nás již mnoho let provází na cestách. Každá navigace již při zakoupení o…