Přejít k hlavnímu obsahu

Jak investovat? Rozhodujte se podle rizika i výnosu

09. Duben 2021

Přemýšlíte o investici prostředků? Přinášíme vám základní informace o akciích, komoditách a podílových fondech, díky kterým se budete v investování lépe orientovat.

Investice jako příležitost

Zejména v době ekonomické krize mohou být investice výhodné – pokud máte nějaké prostředky nazbyt, můžete na nich poměrně vydělat, protože momentální ceny bývají v rámci určitých odvětví nižší. Záleží však i na způsobu jejich uložení: vyberete si konzervativní investici do zlata, či vyzkoušíte podílové fondy?

1

Komodity (zlato, kovy, suroviny, plodiny atd.)

Mezi investiční komodity čili zboží, jež je zastupitelné dodávkou od různých dodavatelů, patří drahé kovy, nerostné suroviny, plodiny a další produkty. Nejznámější je investice do zlata, mědi, platiny, ropy či zemního plynu. Své prostředky však můžete vložit i do bavlny, kávy, uranu či dřeva a dalších komodit. Pokud však v tomto odvětví nemáte zkušenosti, vyplatí se konzultace s investičním poradcem. Ten vám poradí vhodnou surovinu a nastíní i míru rizika, historii ceny a poradí i při rozdělení investic do vícero komodit.

2

Akcie

Pokud chcete peníze vydělat rychle a máte už s investováním zkušenosti, určitě se vyplatí zaměřit se na akciový trh. Musíte mít však pro strach uděláno a nervy ze železa – v krizi se cena mnoha akcií propadne, aby následně po jejím skončení raketově vystřelila vzhůru. Je ale nutné mít štěstí a správný úsudek, jinak můžete o své úspory také rychle přijít. Defenzivní akcie (oblast zdravotnictví, potravinářství či energií) si většinou drží svou hodnotu i během zuřící krize. U akcií firem, které jsou momentálně v propadu, musíte doufat v jejich obnovu – riziko je vysoké, ale cena kapitálových podílů se může po krizi několikrát znásobit.

3

Podílové fondy

Jestliže jste na poli investic nováčkem, můžete využít podílové fondy – lze tak investovat velmi jednoduše i přes banku. Prostředky ukládáte prostřednictvím fondů do společností, dluhopisů nebo cizích měn dle požadovaného výnosu a míry rizika, do kterého jste ochotni jít.

TIP: Investujte do jednoho nebo několika z více než 20 podílových fondů s MONETA Money Bank. Můžete přispívat jednorázově nebo pravidelně již od 300 Kč.

Investujte dlouhodobě a nelekejte se výkyvů

Základem výnosné investice je správná volba produktu, diverzifikované portfolio a trpělivost. Nelekněte se občasných výkyvů, zároveň byste však měli umět rozpoznat vhodnou chvíli k prodeji nebo k ukončení investic. Tyto zkušenosti však získáte časem nebo s pomocí investičního poradce.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autor: redakce
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyhrát ve Sportce
Sledujete aktuální výsledky Sportky a po kontrole tiketu se výhra stále nedostavuje? Sázení na šťastná čísla ve Sportce skýtá šanci vyhrát lákavé část…
Jak vybrat zásnubní prsten | tipy
Jak vybrat zásnubní prsten | tipy. Zásnuby jsou velice zlomovým okamžikem každého páru. Tento významný romantický okamžik se nezapomíná a je to význam…