1

Sežeňte si pet láhve

Strašák vyrobíte jednoduše z prázdné pet láhve (nejvhodnější jsou 1,5 litrové). Jejich množství závisí na velikosti vašich záhonů i velikosti vaší zahrádky celkově. Na přiměřeně velký záhon je vhodné umístit minimálně tři strašáky.

2

Sežeňte si dráty

Dráty by měly být minimálně 60 cm dlouhé a přiměřeně silné, aby unesly pet láhev. Drátů je nutné sehnat stejné množství jako pet lahví.

3

Vyrobte si vlastního strašáka

Drát zasaďte asi 15 – 20 cm do země a na něj nasaďte pet láhev. Jakmile zavane i sebemenší větřík, pet láhev se rozklepe. Tím nejen způsobí hluk (jakési ťukání), ale pohybující se drát rozvibruje částečně i půdu kolem strašáka. Myši se pak budou bát do takového místa jít a vaše zahrádka zůstane nepoškozená.

Tipy

Lze vytvořit i variantu takového strašáka, který bude ale pro změnu plašit ptáky. Ptáci ohrožují vaši zahrádku tím, že mohou vyzobávat semena, která se ještě nestačila ujmout.

Pet láhve určené pro strašení ptáků je nutné upravit. V horní části pet láhve vyřízněte podélně vedle sebe jakási tři okénka. Nevyřízněte je ale úplně, nechte jednu jejich svislou část spojenou s pet láhví a ohněte tuto část tak, aby odstávala do prostoru. Pet láhev bude se třemi takhle upravenými „okénky“ vypadat jako takový podivný větrník. Bude ale i tak fungovat.
Jakmile nasadíte pet láhev na drát a zafouká vítr, pet láhev se roztočí. Ptáci se budou bát do takového místa přiletět, protože budou mít pocit, že se na té zahrádce „něco hýbe“.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)