Přejít k hlavnímu obsahu

Jak odstranit skvrny od krve

30. Říjen 2015

Existuje celá řada běžných skvrn, se kterými se potýkáme. Jednou z velice častých, zejména u dětí, je skvrna od krve. Nechcete-li kupovat speciální čistící prostředky, které vám zaručují stoprocentní úspěšnost s jakýmkoli druhem skvrn, pak jsou následující řádky určeny právě vám. Sepsali jsme pár rad, jak se zbavit skvrn od krve.

1
Studená vodaZákladem pro boj se skvrnami od krve je studená voda. Nikdy neperte oblečení od krve v teplé vodě. Teplá voda způsobí akorát sražení krve a tím se krev dostane hlouběji do vláken látky. V pračce perte skvrny od krve maximálně na 40 °C, větší teplota akorát způsobí, že skvrny od krve na oblečení zůstanou.
2
Čištění čerstvých skvrnOblečení nechejte namočené ve studené vodě několik hodin, poté jej vyperte kvalitnějším pracím prostředkem. Tento způsob je účinnější v případech, kdy namáčíte do vody skvrnu od krve “čerstvou“ nikoli zaschlou. Nemáte-li po ruce pračku, pak nechte oblečení na pár hodin ve studené vodě a přeperte jej mýdlovou vodou. Stejný proces můžete praktikovat, jen mýdlovou vodu doplňte prostředkem, který obsahuje čpavek, můžete použít také klasickou sodu nebo ocet.
3
Čištění zaschlých skvrnZaschlé skvrny se odstraňují mnohem hůř. Látku opět namočte do studené vody, alespoň na jeden den. Poté mechanicky přetírejte zašpiněné místo roztokem boraxu nebo čpavku. Zaschlou skvrnu od krve můžete odstranit také tím, že zašpiněné místo dostatečně namočíte vlažnou vodou. Nechte alespoň hodinu působit, poté posypte místo solí a opět nechte cca hodinu působit. Mechanicky místo několikrát očistěte a properte oblečení ve studené vodě. Je-li tam skvrna pořád, postup opakujte. Můžete také nechat sůl na oblečení působit a mechanicky vytírejte skvrnu se solí do sucha, skvrna by měla zmizet. Tento postup neaplikujte na jemných materiálech, které byste mohli takto poškodit.
Autor: Venca
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit z papírového ubrousku obraz
Jak a kde prodat nevhodný dárek
Jak upéct kokosové sušenky | recept