Přejít k hlavnímu obsahu

Jak odvzdušnit podlahové topení | rady

Jak odvzdušnit podlahové topení | rady. Podlahové topení, i když to vlastně není žádná novinka, je známo již z antiky, přesto patří k nejmodernějším vymoženostem současného stavebnictví. Podlahové topení není vidět, je laciné na provoz a je "nízkoteplotní." Asi ho máte v novostavbě, ale může se použít i při rekonstrukci staršího objektu. Používají se dva základní druhy, elektrické a teplovodní.

1

1. Máme-li teplovodní podlahové topení, může se stát, že se zavzdušnění a tlaku topného systému bude kolísat. Další závada se vyskytne, když některé okruhy topení již od začátku nefungují. To pak je samozřejmě vada již přímo v instalaci, kdy firma nedodrží postupy a podobně. Nevěřte, když firma ubezpečuje, že se do několika dnů systém rozeběhne a vše bude v pořádku.

2. Každé vytápění, které obsahuje vodu, je potřeba odvzdušňovat, nejinak tomu je i u podlahového topení. Každý systém podlahového teplovodního topení by měl mít odvzdušňovací ventily v rozvaděči a také přímo na kotli. Těmi se vzduch vypouští automaticky, jen jednou za čas se musí dopustit chybějící voda. Ovšem, pokud budeme dolévat vodu příliš často, můžeme způsobit prasknutí topení. To pak poznáme podle toho, že se nám anhydrit v některém místě promáčí.

3. Když budeme chtít vyzkoušet jednotlivé okruhy, vypneme oběhové čerpadlo a současně uzavřeme všechny větve topení. Pak budeme po jedné jednotlivé větve otevírat a počkáme, až z nich vyjde vzduch. Takto odvzdušníme celý systém.

4. Porucha může být i v odvzdušňovacím ventilu. Ten se třeba zasekne, pak ho pouze povolíme a zamáčkneme pružinku.

5. Chyba může být i ve špatně navržené expanzní nádobě. Pokud je menší, budou problémy s tlakem, se zavzdušňováním, ale také se správnou funkčností některých okruhů, protože v podlahovém topení je poměrně mnoho vody.

6. Pokud se chceme některým problémům vyhnout, můžeme do systému umístit Spiroventil, což je odvzdušňovací a odkalovací ventil. Ten se montuje na přívod z kotle, které je nejteplejším místem systému. Tím se viditelně zlepší odvzdušnění a současně voda ve všech okruzích zůstane čistá.

7. Pokud budou problémy s odvzdušňováním i tlakem v systému teplovodního podlahového topení dlouhodobějšího rázu, lze to řešit i jinými způsoby, ale to řešme raději konzultací s firmou, která systém zhotovila. Ta má s tím určitě větší zkušenosti, pokud nejde třeba o "souseda", který je jen topenář a dělal takovou věc poprvé. Dokonce se uvádí, že dokonalé vyladění odvzdušnění může trvat i několik měsíců.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak nanést protiplísňový nátěr | rady
Jak nanést protiplísňový nátěr | rady. Plísně jsou sice součástí naší přírody, ale na druhé straně mohou způsobovat vážné škody na zdraví osob a zejmé…
Jak opravit malovaný porcelán | rady
Jak opravit malovaný porcelán | rady. Většinou máme doma porcelán užitkový a památeční. To mohou být jídelní servisy jako svatební dary, sošky po babi…
Jak opravit malované sklo | tipy
Jak opravit malované sklo | tipy. Malované sklo je stará sklářská technika, která prošla dlouhým vývojem. Jednoduše řečeno, jde o určité sloučeniny pr…