Přejít k hlavnímu obsahu

Jak otestovat rychlost svého internetového připojení

05. Prosinec 2019

Lámete si hlavu nad tím, zda rychlost připojení, které máte doma zavedené, opravdu odpovídá tomu, co proklamuje poskytovatel? Není nic jednoduššího, než si ho otestovat, a my vám poradíme jak.

Co je potřeba

Připojení k internetu
On-line nástroj pro měření rychlosti internetu

1

Vyhledejte webovou stránku s „měřičem“ rychlosti připojení k internetu. Vyzkoušejte např. jednodušší měřič speedmeter, sofistikovanější měřič na webu rychlost.cz, nebo oblíbený nástroj klientů UPC na adrese http://www.dostupnyinternet.cz/mereni-rychlosti-internetu/.

2

Pokud má být test připojení co nejpřesnější, je lepší s internetem v době testu nepracovat a příliš počítač nezatěžovat. Spusťte vybraný program, který automaticky začne odesílat malé testovací soubory, aby zjistil, jakou rychlostí data stahujete, jak rychle je odesíláte, jaká je odezva webu (tzv. ping), nebo jak je vaše internetové připojení stabilní. Pak už v podstatě se založenýma rukama čekáte, co test rychlosti připojení znázorní za výsledky.

3

Až zjistíte, jak rychlé nebo pomalé to vaše internetové připojení vlastně je, můžete si obvykle prohlédnout statistiky, jak si stojíte v porovnání s dalšími testovanými.

4

Neblahá situace ovšem nastává, pokud je rychlost připojení opravdu o hodně nižší, než by měla být podle vašeho aktuálního tarifu. Problém může tkvět v používání některé z verzí operačního systému Windows (nejčastěji Windows Vista), která může samovolně ovlivnit nastavení parametrů TCP/IP. Např. pomocí nástroje UPC Fiber Power Optimizer, který je ke stažení na stránkách tohoto poskytovatele, můžete nastavení parametrů optimalizovat, a těžit tak z maximální možné rychlosti zakoupeného typu připojení. Pokud ani to nepomůže, nezbývá než kontaktovat svého internetového providera a zeptat se, kde je problém.

Autor: mmakyyy
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zužitkovat zbytky jídla v kuchyni
Jak správně skladovat pečivo
Jak na zácpu přírodní cestou