Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat barvínek | rady

Jak pěstovat barvínek | rady. Barvínek a jeho pěstování krok za krokem - barvínek je stálozelená dřevina, která není na pěstování náročná. O důvod více s pěstováním barvínku začít. Hojně roste jak v Evropě, tak i v Asii. Barvínek začíná kvést počátkem jara jemnými bílými kvítky. Keřík kvete až do léta. Pro barvínek je typické, že vytváří kobercové pokrytí.

Co je potřeba

semena, řízky, sazenice
zemina
hnojivo
voda
květináč

1

Pokud chcete začít s pěstováním barvínku, kupte si nejprve malé sazenice anebo semena. Semena vysejte v březnu do skleníku. Při stabilní teplotě pohybující se okolo 20 stupňů vám zde v průběhu měsíce a půl vyrostou malé sazenice, které po třech zmrzlých přeneste na konečné stanoviště. Pokud nemáte skleník, je pro vás mnohem jednodušší koupit si rovnou sazenice.

2

Barvínek sázejte do kypré humózní půdy, jakmile sazenice dosáhnou deseticentimetrové velikosti. Je zapotřebí, aby půda měla pH 5 – 6.

3

Rostlinu sázejte na místo, kde je přímé světlo anebo polostín. Barvínek má rád teplo. Daří se mu všude tam, kde je nad 20 stupňů Celsia a kde ani v zimě teplota neklesne pod 12 stupňů (v zimě potřebuje ale nižší teplotu, než v létě). Nevadí mu suchý vzduch, a tak jej můžete pěstovat i v paneláku jako pokojovou rostlinu.

4

Zalévejte barvínek vydatně, nikdy nesmí přeschnout, protože pak rychle odchází. V zimě zálivku omezte.

5

Hnojte jednou za dva týdny běžným tekutým hnojivem pro pokojové květiny.

6

Pokud rostlinu pěstujete jako pokojovou rostlinu, každý rok rostlinku na jaře přesaďte.

7

Po konci zimy rostlinu seřízněte.

Barvínek se nejsnáze množí prostřednictvím listových řízků, které na podzim zapíchněte do zeminy a nechte zakořenit.

Pozor, barvínek je jedovatý.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat černý kořen
Jak se zbavit smutnic | rady a tipy