Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat fazol

10. Květen 2022

Fazol patří mezi nejpěstovanější luštěninu u nás. Tato teplomilná rostlina může být pěstována v mnoha různých odrůdách. Fazol dokážou vypěstovat již malé děti, tak proč byste ji nedokázali pěstovat i vy?

Co je potřeba

semena anebo sazenice
kelímky
půdu
vodu
oporu
slunné stanoviště

1

Vzhledem k tomu, že se vyloženě jedná o teplomilnou rostlinu, sázejte ji proto na slunné stanoviště, které je chráněné před větrem. Fazoli můžete pěstovat nejen venku, ale také i ve skleníku anebo ve fóliovníku. Výsev fazolí proveďte již v březnu. Semena fazole zasaďte do malých kelímků s dobře propustnou a výživnou půdou. Kelímky pak dejte na slunné a teplé místo. Na trvalé stanoviště fazole zasaďte až po třech zmrzlých (tedy po 15. květnu), kdy již nehrozí, aby vám sazeničky umrzly.

2

Fazole pěstujte tam, kde je minimální teplota 10 stupňů Celsia. Taková teplota je ideální pro jejich růst. V době kvetení však fazole potřebují teplotu pohybující se mezi 20–25 stupňů Celsia.

3

Pakliže se rozhodnete sadit semena fazole přímo do záhonů, sázejte je od poloviny května až do poloviny června do řádků ve sponu 35 x 35 centimetrů. Semena sázejte po 3–5 semenech do 3–5 centimetrů hlubokých jamek.

4

Fazol sázejte do lehčí písčitohlinité půdy s dostatkem půdních mikroorganismů a živin. Ideálně by půda měla mít pH okolo 6,5.

5

Nezapomeňte na oporu! Už metrovou fazol můžete nechat popínat k plotu, altánu anebo k pergole.

6

Fazol je dost náročný na zálivku. Zalévejte ji pravidelně ke kořenům, ale pozor na přemokření.

7

Fazole sklízejte v době, kdy se při ostrém ohnutí hladce zlomí. Jestli chcete mít bohatou úrodu, tak fazole protrhejte každý týden.

8

Fazol je jednoletka, a proto ji množte pouze semeny (fazolemi).

7. Rostlinu nehnojte, nesnáší to.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat hrách
Pěstování hrachu. Hrách je vyšlechtěn z původních planých druhů, které k nám dorazily až z daleké Asie. V současné době se u nás pěstuje cca šest různ…
Jak pěstovat vlčí bob
Vlčí bob vytváří na zahradách nepřehlédnutelnou majestátnou okrasu, která je vidět už z velké dálky. Pestrobarevné palice poseté drobnými kvítky dokáž…
Jak na mšice na pokojových rostlinách
Mšice se na pokojových rostlinách mohou objevit kdykoli. Stačí mírný vítr nebo nově zakoupená infikovaná rostlina. Mírné napadení často nepoznáte a mš…