Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat muchovník

Možná už jste o muchovníku někdy slyšeli. Zahrnuje několik druhů, například m. olšolistý, Lamarkův či kanadský. Stále se u nás jedná o poměrně exotickou rostlinu, jejíž plody však připomínají známé borůvky a jsou velmi chutné. Pochází ze Severní Ameriky, a proto se mu také lidově říká indiánská borůvka. Proč muchovník pěstovat? Je nenáročný, mrazuvzdorný a daří se mu téměř v jakémkoliv typu půdy. Navíc nevyžaduje nijak náročnou péči.

Co je potřeba

  • zahradnické potřeby
  • kompost
  • rostlinku muchovníku (nejlépe ze zahradnictví)
1

Výběr místa

Keřík ideálně sázejte na polostinné stanoviště, kam nedopadá přímé slunce. Co se týče výběru půdy pro keře muchovníku, je téměř jedno, kam ho zasadíte, vyvarujte se pouze přemokřeným místům. Muchovník sázíme většinou na jaře do jámy hluboké minimálně 50 cm a keříku můžete přilepšit tím, že k němu při sázení do jamky přidáte kompost.

Při vysazování dodržte odstup minimálně 2,5 metrů od dalších keřů či rostlin. Zasadit ho můžete volně na zahradu, ale používá se také jako součást živého plotu, v období květu vypadá moc pěkně. Některé druhy lze pěstovat i v květináči.

Díky samosprašnosti Vám na zahradě postačí jen jedna rostlina muchovníku.

2

Péče o muchovník

Keř se v období sucha zalévá, přílišnou zálivkou mu ale spíš uškodíte. Není ho potřeba nijak hnojit, zároveň ale běžnými hnojivy nic nezkazíte. Prořezávání je velmi jednoduché, záleží však na tom, do jaké podoby ho chcete tvarovat. Samovolně, pokud se mu dobře daří, dorůstá do výšky až několika metrů (v květináči o něco méně), ale tvarovat ho můžete do košatějšího a nižšího keříku. To se provádí tak, že po výsadbě zkrátíte délku výhonů na méně než polovinu.

Muchovník je odolný vůči škůdcům a okusu, nevyžaduje proto žádnou další speciální péči.

3

Kdy muchovník kvete a plodí

Muchovník kvete bílými květy v období května a plodí od června dále. Vysazená rostlina obvykle začíná plodit již 2 či 3 roky po vysazení a na zahradě Vám užitek přinese na více než 40 let.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat kustovnici čínskou
Jak pěstovat rebarboru
Jak pěstovat medvědí česnek
Jak pěstovat kamčatskou borůvku | rady
Jak pěstovat zlatý déšť | rady