Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat pryšec | rady

Jak pěstovat pryšec | rady. Pryšec je u nás velice oblíbenou krátkodobou rostlinou, kterou si lidé u nás ponejvíce pořizují v období Vánoc. Tato květina k nám dorazila z Madagaskaru a v současné době si u nás můžete vybrat z celé řady různých druhů. Pryšec se těší velké oblibě i proto, že jeho pěstování není nikterak náročné. Pryšec však nemusíte pěstovat pouze krátkodobě, existují i víceleté odrůdy. Příležitostně se pryšec užívá v lidovém léčitelství, například pryšec chvojka.

1

Jelikož v našich podmínkách vypěstovat pryšec ze semen bohužel není možné, vyberte si a následně si i kupte druh pryšce, který se vám líbí. Umístěte ho na světlé místo s dostatkem nepřímého světla. Pozor, jestliže chcete, aby vám kvetl, vyberte takové místo, kde má minimálně 12,5 hodin světla.

2

Pryšec pěstujte v místnosti, kde se pohybuje teplota okolo 17 až 18 stupňů. Větší teplo je pro rostlinu vražedné.

3

Pryšec sázejte do lehčí dobře propustné zeminy (s kyselým pH), vytvořené smícháním z rašeliny s ornicí, kompostem a pískem.

4

Květinu zalévejte do misky pod květináčem odstátou vodou pokojové teploty. Nikdy nenechte vyschnout zeminu.

5

Rostlinu hnojte pravidelně od počátku jara až do podzimu (březen – konec září), vždy jednou za 3 týdny, 0,1 –  0,2% roztokem plného hnojiva. Do zeminy dále přidávejte také dusík.

6

Víceletý pryšec přesazujte na jaře (koncem března) vždy jednou za dva roky.

7

Rostlinu můžete rozmnožovat prostřednictvím vrcholových řízků o velikosti cca 10 cm, které odštípněte v červenci nebo v srpnu, a dejte do vody, tam vám v průběhu cca tří týdnů zakoření.

Krátkodobé druhy pryšců, jako např. Euphorbia pulcherina, po sezóně vyhoďte, protože samy uhynou.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat echinaceu
Jak využít květy šeříku | rady a tipy
Jak si vypěstovat čerstvý zázvor
Zázvor všichni jistě dobře znáte. Je to velmi zdravá rostlina, z níž se používá oddenek. Chuť zázvoru je velmi specifická a štiplavá. Pokud se chcete…