Přejít k hlavnímu obsahu

Jak prát boty v pračce | rady

Jak prát boty v pračce | rady. Stačí, aby zapršelo, a zejména plátěné tenisky jsou k nepoznání. Skvrny od bláta či trávy ale nemusíte rovnou řešit v čistírně. Pokud nepotřebujete vyprat zrovna kožené či semišové boty, použijte pračku. Praní bot je poměrně snadné. Stačí dodržet několik jednoduchých pravidel.

Co je potřeba

boty,
pračka,
textilní sáček na praní
prací prostředek – nejlépe gel

1

Prohlédněte si dobře svoje boty, nejlépe pračku zvládnou plátěné boty. S dalšími materiály už může být problém. Pokud si nejste jistí, zda vaše praní boty praní vydrží, raději na ně vezměte kartáček a mýdlovou vodu. Příliš je nenamáčejte, vyhněte se ponoření do vody a dobře je vysušte.

2

Před praním bot vytáhněte tkaničky. Ty můžete vyprat s běžným prádlem. Pro praní bot si pořiďte textilní sáček na praní jemného prádla. Předejdete tak například mechanickému poškození při praní. Boty perte samostatně.

3

Nastavte pračku na 40 stupňů a do pračky dejte gel na praní. Na botách nebo uvnitř tak nezůstanou stopy, které by mohl zanechat prášek. Pračku nastavte na krátký a šetrný program. Vyhněte se dlouhému namáčení. Boty by se mohly rozlepit. Boty nakonec opatrně vysušte.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně uskladnit jablka | rady
Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak opravit okenní tabule | rady