Co je potřeba

  • zemina
  • květináče
  • pokojová květina vhodná k přesazení
  • lopatka
  • nůž
  • štěrk
  • keramzit
  • písek jako drenážní vrstvu
1

Začneme tím, že si připravíme vhodnou zeminu. Dnes si většinou květinovou zeminu koupíme v obchodě, buď přímo na pokojovky nebo univerzální. Jestliže má někdo chuť a možnost namíchat si ji sám, bude potřebovat 7 dílů jílovité zeminy, 3 díly rašeliny a 2 díly hrubého písku. Vše důkladně promícháme a máme písčitohlinitý základ s přibližným složením jako většina vyráběných a prodávaných substrátů.

2

Rostlinu před přesazováním zalijeme a opatrně vyklepneme z květináče. Jednou rukou držíme květináč s rostlinou a druhou rukou přikryjeme zeminu tak, aby prsty z obou stran svíraly rostlinu. Květináčem poklepeme, rostlina se uvolní. Seřízneme kořeny přibližně o jednu třetinu. Opatrně, abychom nepoškodili zbývající kořeny více než je nutné, odstraníme zbytky staré vyčerpané zeminy z kořenového balu. Odstraníme suché, poškozené nebo jinak nevzhledné staré listy.

3

Některé rostliny snadno množíme dělením trsů. Máme-li takovou, opatrně ji roztrháme na požadované části, můžeme použít i ostrý nůž. Hlíznaté rostliny dělíme rozřezáním hlízy tak, aby každý díl měl růstový pupen (očko).

4

Do nového květináče, který by měl být jen o trochu větší než původní, nasypeme drenážní vrstvu (keramzit, štěrk). Na tuto vrstvu nasypeme trochu zeminy a rostlinu umístíme do středu. Květináč doplníme substrátem. Snažíme se pokrýt všechny kořeny, ale zeminu příliš nestlačujeme.

5

Přesazenou rostlinu necháváme několik dní ve stínu, nebo ji před přímým slunečním světlem musíme chránit zastíněním. Květinu bychom neměli několik dní zalévat, povzbudí to kořeny k prorůstání do čerstvé zeminy za vláhou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.166665
Average: 4.2 (6 votes)