Přejít k hlavnímu obsahu

Jak řádně vyčistit chladničku | tipy, triky

Jak řádně vyčistit chladničku | tipy, triky. Už naše maminky používaly různé triky, jak vyčistit chladničku a zbavit se nežádoucího zápachu. Co použít? Plátky citronu, ocet nebo vanilkový cukr? Využijte náš návod, jak vyčistit chladničku krok za krokem.

Co je potřeba

kyblík

voda

ocet

plátky citronu

1

Moderní chladničky disponují automatickým odmrazováním. To ale neznamená, že o chladničku není třeba pečovat. Právě naopak. I výrobci doporučují jednou měsíčně chladničku řádně vyčistit a udržovat v ní hygienu. Vlhké prostředí uvnitř chladničky dává šanci bakteriím. Řádné odmrazení a umytí vám šetří zdraví i elektrickou energii.

2

Všechny potraviny z mrazáku i chladničky vyjmeme. Aby se potraviny rychle neodmrazily, zabalte je do novin. Rozhodně potraviny nepřekládejte při mytí chladničky z poličky na poličku. Můžete potraviny kontaminovat čistícími prostředky.

3

Aby se uvědomělé ženy rychleji zbavily ledové vrstvy v mrazáku, používají několik způsobů, jak na to. A dokážou k tomu využít třeba i další spotřebiče. Zatímco v jedné domácnosti používají fén, v té druhé do chladničky vkládají hrnec s horkou vodou a zavřou dvířka. Doporučuji k ledničce na zem připravit hadr, aby nám rychle tající led nepoškodil koberec či parkety.

4

Nachystáme si kyblík a hadřík. Do kyblíku vlijeme ocet a teplou vodu. Tímto roztorkem umyjeme celou chladničku. Poté jen teplou vodou.

5

Aby nám chladnička nezapáchala, můžeme do chladničky umístit několik plátků nakrájeného citronu. Některé domácnosti používají hrníček s vanilkovým cukrem, který vkládají například do dvířek dveří. Sýry, ryby či zeleninu raději balíme do plastových boxů – omezíme tím šíření nežádoucích zápachů.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vyčistit měděné nádobí
Jak prát záclony | rady
Jak prát záclony | rady. Sněhobílým záclonám v českých oknech ještě zdaleka neodzvonilo, i když jsou určitě méně populární než například před dvaceti…
Jak správně zmrazit zeleninu
Když sezóna čerstvé zeleniny skončí, co nestihneme zpracovat hned, musíme co nejlépe uskladnit na horší časy. Výbornou metodou uchování zeleniny přes…