Přejít k hlavnímu obsahu

Jak řádně vyčistit chladničku - tipy, triky

Už naše maminky používaly různé triky, jak vyčistit chladničku a zbavit se nažádoucího zápachu. Co použít? Plátky citronu, ocet nebo vanilkový cukr? Využijte náš návod, jak vyčistit chladničku krok za krokem.

Co je potřeba

kyblík voda ocet plátky citronu

1

Moderní chladničky disponují automatickým odmrazováním. To ale neznamená, že o chladničku není třeba pečovat. Právě naopak. I výrobci doporučují jednou měsíčně chladničku řádně vyčistit a udržovat v ní hygienu. Vlhké prostředí uvnitř chladničky dává šanci bakteriím. Řádné odmrazení a umytí vám šetří zdraví i elektrickou energii.

2

Všechny potraviny z mrazáku i chladničky vyjmeme. Aby se potraviny rychle neodmrazily, zabalte je do novin. Rozhodně potraviny nepřekládejte při mytí chladničky z poličky na poličku. Můžete potraviny kontaminovat čistícími prostředky.

3

Aby se uvědomělé ženy rychleji zbavily ledové vrstvy v mrazáku, používají několik způsobů, jak na to. A dokážou k tomu využít třeba i další spotřebiče. Zatímco v jedné domácnosti používají fén, v té druhé do chladničky vkládají hrnec s horkou vodou a zavřou dvířka. Doporučuji k ledničce na zem připravit hadr, aby nám rychle tající led nepoškodil koberec či parkety.

4

Nachystáme si kyblík a hadřík. Do kyblíku vlijeme ocet a teplou vodu. Tímto roztorkem umyjeme celou chladničku. Poté jen teplou vodou.

5

Aby nám chladnička nezapáchala, můžeme do chladničky umístit několik plátků nakrájeného citronu. Některé domácnosti používají hrníček s vanilkovým cukrem, který vkládají například do dvířek dveří. Sýry, ryby či zeleninu raději balíme do plastových boxů – omezíme tím šíření nežádoucích zápachů.

Autor: chorche
Hodnocení

Dobrý den, inženýrko Frýbortová,
děkuji za praktický tip, věřím, že teď díky Vám najde tento způsob čištění mrazák,u a ledničky uplatnění i v dalších domácnostech čtenářek a čtenářů JakTak.cz. Přeji hezký den!

Ing. Frýbortov… (neověřeno) | Ne, 03/16/2014 - 17:37

Zdravím, k radě jak vyčistit ledničku mám doplněk. Léta osvědčený způsob - tající led, sníh i vodu vysávám ihned luxem, který má funkci na vysávání vody, nebo čištění koberců. Pouze řádně vyčistím štěrbinovou hubici a vysátá voda vyčistí i vnitřek luxu. Mrazák je bez ledu během několika minut. U větší námrazy vkládám též hrnec s horkou vodou, ale to jen vyjímečně. Jakmile je námraza větší jak 3-5 mm, ihned zapínám lux. Celé vyčištění i s vymytím a vysušením 100l mrazničky je cca 15 min. Frýbortová

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici