Přejít k hlavnímu obsahu

Jak rychle prodat nemovitost?

08. Červenec 2015

Pokud uvažujete o prodeji bytu či domu, vydáváte se na cestu, která vás může, ale také nemusí stát hodně času i nervů. Záleží na tom, jak se k celé věci postavíte. Možnosti se nabízí dvě: Realizovat prodej vlastními silami, nebo se spolehnout na pomoc odborníků. Jak je třeba postupovat a jaká pozitiva i negativa každá z variant obnáší?

1
Prodej nemovitosti vlastními silamiPokud se rozhodnete prodávat nemovitost na vlastní pěst, připravte se na zdlouhavý proces. V první řadě musíte správně určitě cenu nemovitosti. Orientací vám mohou být ceny ostatních nemovitostí, které se podobají velikostí a lokalitou, není to ale úplně směrodatné. Pro určení reálné ceny prodeje je lepší využít profesionálního odhadce.
2
Příprava nemovitosti na prodejV další fázi je nutné nemovitost připravit na prodej. Měla by být zbavena všech osobních věcí, aby působila na zájemce atraktivně. I tato příprava není úplně jednoduchá. Pokud si nevíte rady, je možné si zaplatit odborníka na homestaging, což je nový typ služby, během které návrhář upraví interiér tak, aby byl co nejatraktivnější. Při přípravě nemovitosti se nesnažte nic zakrýt, zájemce by měl vědět o všech nedokonalostech. Zvažte, zda se vám vyplatí ještě nějaké opravy. V další fázi přichází na řadu inzerce. Nemovitost je třeba nafotit. Inzertních ploch je velké množství. Pečlivě proto zvažte, kde se právě váš inzerát objeví. Kromě internetu se vyplatí i tiskoviny (zejména lokální) či vývěsky. Inzerátem to nekončí. Musíte si najít čas na prohlídky se zájemci a připravit prodej po právní stránce. Je třeba mít připravenu řádnou smlouvu. Celkově zabere takový prodej hodně času a sil a jen málokdo ho opravdu zvládne dotáhnout do konce. Je třeba si uvědomit, že protahování prodeje může mít vliv na cenu.
3
Pomoc odborníkůV tomto případě je velmi důležité, s kým se spojíte. Naším tipem je společnost Fincentrum Reality, která působí po celé České republice. Společnost nabízí zprostředkování prodeje nemovitostí s maximální rychlostí a za nejvýhodnějších podmínek. Společnost svým klientům pomáhá najít nejvhodnější strategii prodeje, zajistí jeho bezproblémový průběh a postará se i o veškeré formality.

Jak by měl inzerát vypadat? Podívejte se na nabídku společnosti Fincentrum reality:

Profesionální inzerce a nabídka nemovitostí ZDE: Nabídka nemovitostí – PRAHA

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak najít to nejlepší bydlení v Praze?
Pro někoho je život v hlavním městě nutností kvůli vzdělání či práci, pro jiného splněným snem. Ať tak, či tak, jistě chce každý najít místo, kde se m…
Jak vybrat byt
Děláme to jen jednou či maximálně párkrát za život, stojí nás to i několik milionů a ovlivní to naše bytí úplně ve všem. Koupě bytu je významný životn…