1

Nadýmavé potraviny
Luštěniny, zelí, sycené nápoje a různé typy solených ořechů, to jsou potraviny, které se často s nadýmáním spojují. Luštěniny, zelí a vůbec potraviny s velkým množstvím vlákniny způsobují nadýmání jen těm lidem, kteří nejsou na jejich konzumaci zvyklí. Pokud je budete jíst častěji, problémy zmizí. Pokud nejste na vlákninu v jídelníčku příliš zvyklí a chcete začít zdravěji žít, zvyšujte její přísun jen postupně.
Jiným problémem jsou sycené nápoje, sladkosti (zákusky, sušenky) a velmi solené potraviny nebo jídla. Ty se pokuste omezit, protože jejich přísun do těla není přirozený, a tak si na ně tělo „nezvykne“. Příliš solené potraviny zadržují v těle vodu, proto je nutné při jejich konzumaci mnohem více pít.

2

Tekutiny
Nedostatek tekutin může být způsoben tím, že jíte solené potraviny, jak bylo zmíněno výše, ale také tím, že zanedbáváte pitný režim. Nedostatek tekutin je jednou z příčin nadýmání.

3

Hltání
Špatné zpracování potravy v ústech může také negativně ovlivnit činnost střev. Dejte si pozor hlavně na hltání a zejména polykání kousků potravin se vzduchem. Nejezte ve stresu a jídlo v ústech důkladně prožvýkejte.

4

Vhodná kombinace jídel
Nevědomky si můžete nadýmání způsobit i nevhodnou kombinací jídel. Proto se snažte v rámci jednoho jídla nekombinovat např. ovoce se zeleninou, nebo sacharidy, obiloviny a ovoce. Naopak vhodnou kombinací „nadýmavých“ potravin s kořením, jako je citrónová kůra, šalvěj, tymián, rozmarýn, kmín nebo fenykl, můžete jejich nadýmavé následky eliminovat.

5

Tekutiny při jídle
Řada lidí je zvyklá při obědě každé sousto zapíjet. Pokud jídlo občas zapijete lokem vody, tak pití nápoje neškodí. Pokud ale pijete při jídle příliš, ředíte tím žaludeční šťávy a trávící enzymy, což většinou naruší správné trávení. A to může způsobit i nadýmání.

6

Zácpa, antibiotika
Velmi často se problémy s nadýmáním objevují zároveň s problémy se zácpou. Často je ale spojené i s užíváním antibiotik. Těmi se totiž může narušit střevní mikroflóra a tělo reaguje mimo jiné nadýmáním. Někdy ale také průjmem nebo jinými problémy.

7

Tipy na dobré trávení
Udržujte si potřebnou hladinu střevních bakterií jezením živých jogurtů každý den. Doporučuje se také pít mátový nebo fenyklový čaj, který často nepříjemných pocitů spojených s nadýmáním zbavuje.

Tipy

Na trhu najdete řadu prostředků, které se dají na problémy s nadýmáním užívat. Základem je ale dobrá strava, její vhodná úprava a konzumace.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.555555
Average: 3.6 (18 votes)