Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si užít procházku v Brdech, tentokrát k mohyle Jana Jakuba Ryby | tip na výlet

29. Duben 2022

Jak si užít procházku v Brdech, tentokrát k mohyle Jana Jakuba Ryby | tip na výlet. Máte chuť vyrazit na procházku? Zkuste tentokrát dojít k mohyle Jana Jakuba Ryby a možná ještě dál. A jak si procházku užít a neztratit se?

Co je potřeba

  • nepotřebujeme nic, jen dobré boty, svačinu do batůžku a mapu

1

Na mapě si vyznačíme alespoň orientačně trasu. Z Rožmitálu pod Třemšínem půjdeme po červené turistické značce a poté po žluté na Voltuš. Dále pak pokračujeme po žluté turistické značce až ke křižovatce Pod Štěrbinou a pak po modré k lesní křižovatce Štadruž. Pak už jenom kousek ke krásné Železné panně. Cesta je lesní zpevněná, s menším převýšením.

2

Z Rožmitálu pod Třemšínem vyjdeme po červené turistické značce do vesnice Voltuš. Pokud se z Voltuše dáme dál po žluté turistické značce směrem do lesa, dojdeme k mohyle Jana Jakuba Ryby. Spáchal zde sebevraždu známý autor České mše vánoční, lidově zvané Rybovka.

3

Dál pokračujeme pořád do kopce po žluté a zastavíme se na Voltušské vyhlídce  na vyhlídce Bílá Skála. Z ní se nám otevře nádherný výhled na celé Rožmitálské údolí.

4

Pak pokračujeme ke křižovatce Pod Štěrbinou a dále po modré až ke křižovatce Štadruž. Cestou míjíme studánku, kde si můžeme doplnit vodu.

5

Od Štadruže je směrovka k nádherné litinové soše uprostřed lesa. Je zasvěcena Panně Marii a říká se jí Železná panna. Nechal jí zde postavit hrabě Pálffy jako poděkování za záchranu svého života.

6

Odtud se můžeme vrátit stejnou trasou do Rožmitálu pod Třemšínem, pak je celková trasa něco kolem třinácti kilometrů. Také můžeme pokračovat dál po modré značce až na Třemšín.

7

Rožmitál pod Třemšínem je kouzelné místo a kolem rybníka můžete dojít do Starého Rožmitálu kde je nádherný kostel Povýšení sv. Kříže.. Na místním hřbitově hned u zdi je hrob J. J. Ryby.

8

A také se nezapomeneme odměnit v některé z místních hospůdek!

Autor: Jana P.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak malovat akvarelovými pastelkami
Jak malovat akvarelovými pastelkami | rady a tipy. Jistě znáte klasické pastelky, které nejčastěji používají naše ratolesti. Setkat se však můžete tak…