Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udržovat saunu | rady

Jak udržovat saunu | rady. Pořízením sauny si může každý zajistit mnoho příjemných hodin relaxace. Společně se saunou přichází ovšem i povinnost údržby. Udržování sauny je nezbytně nutné, aby se v ní nehromadily bakterie a plísně. Samotná sauna musí být naprosto hygienická a jedině tak se můžeme spolehnout na příjemné saunování bez jakýchkoliv rizik. Na trhu ovšem existuje více druhů saun, jak sauny udržovat?

1

Čištění sauny a jeho pravidelnost

Jelikož se v sauně hromadí velké množství vlhkosti, tak je potřeba 1 až 2x za měsíc saunu vyčistit, aby se v ní nevyvíjely zárodky plísní a také bakterie. Kromě pravidelného mytí by jednou za rok měl proběhnout velký úklid, který bude mít za účel kompletní vyklizení a vyčištění.

2

Mytí finské sauny

Jedná se o nejčastější typ sauny, péče o tuto saunu není nijak složitá. Hlavním cílem je udělat takový úklid, který zajistí perfektní zdravotní nezávadnost. Saunu otevřete a nejprve zkontrolujte, jestli neobsahuje hrubší nečistoty a pokud ano, tak je kartáčem odstraňte. Následně můžete zahájit údržbu. Vyberte si šetrný chemický prostředek proti plísním. Můžete použít i SAVO, ale jen v případě, že je dřevo nalakované nebo jinak ošetřené. Ve všech jiných případech použijte antibakteriální čistící prostředek, který neobsahuje chlór, naneste ho na jemnou houbičku a celý povrch sauny vyčistěte. Použijte pouze drobné množství vody, aby byla houbička jen vlhká. Následně saunu důkladně vyvětrejte a nechte ji proschnout. Pokud máte parafínový olej tak s ním následně dřevo ošetřete.

3

Mytí infrasauny

K mytí infrasauny se používají prostředky, které jsou přímo na infrasauny doporučené. Postup čištění je jinak stejný jako u finské sauny.

4

Velké čištění domácí sauny

Velké čištění provádějte pouze jednou nebo dvakrát za rok. Během tohoto čištění je zapotřebí vyklidit veškerý obsah sauny, tedy i židle lavice, kamna, zkrátka vše. Saunu následně důkladně vyčistěte a nechte větrat, aby vyschla. Mezitím umyjte a vyčistěte i věci, které jste ze sauny vynesli. Až bude vše suché, tak opět vše ukliďte do sauny.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si vybrat saunu | rady
Jak si vymalovat byt | rady
Jak nanést protiplísňový nátěr | rady
Jak odvzdušnit podlahové topení | rady
Jak opravit plochou střechu | rady