Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybírat notebooky?

08. Červen 2021

Počítače jsou součástí našeho života, a i když s nimi nepracujete, slouží k běžnému dennímu užívání. Máme v nich potřebné dokumenty, fotografie, videa, přehráváme si na nich filmy, klipy i hry. Dnes se podíváme na výběr mobilního počítače. Jaký si koupit notebook neboli laptop?

Notebooky - výběr

Tyto přístroje jsou velmi praktické. Nejen proto, že jde o přenosné pomocníky. Klávesnice, obrazovka i myš jsou zde integrované, takže se nemusíte zdržovat s připojováním příslušenství. Výběr notebooků je velmi pestrý, a musíte se tak rozhodnout, k jakému účelu jej budete využívat. V základu se notebooky dělí na domácí a kancelářské. Domácí slouží v podstatě k zábavě, surfování na internetu, a není tak třeba velký výkon. Zde v podstatě rozhoduje velikost a cena. Nejlevnější notebooky seženete za 5 000 korun, jde ale spíš o „hračky" pro děti, standardně solidní notebook seženete za 10 000 korun. Kancelářský notebook v podstatě splňuje i atributy požadavků, které mají studenti na přístroj pro studijní potřeby. Měl by být rozměrově menší, aby se lépe nosil (standardní displeje o úhlopříčce od 11,6 do 14 palců). Myslete i na své zdraví. Abyste nenamáhali ruce, volte ergonomickou klávesnici, oči zase šetřete podsvícením klávesnice.

Notebooky - lepší kvalita

Pro profesionální využití se hodí ultrabooky, které jsou lehké, ale přitom mají kvalitní baterii, jež vydrží asi 7 hodin. Pyšní se i zabudovanými, rychlými SSD disky a procesory s integrovanou grafickou kartou, a díky tomu nehrozí jejich přehřátí. Pak existují ještě skutečně profesionální notebooky s bytelnou konstrukcí, velkým počtem zdířek pro USB, kabely a jiné příslušenství a samozřejmě výkonným hardwarem. Obrazovka měří nejčastěji 13 až 15,6 palců v úhlopříčce, stojí však už v řádu deseti tisíců korun.

Herní notebooky

Samostatnou kapitolu představují herní notebooky. Nejedná se ovšem o hračky pro děti, na počítačové hry vysoké úrovně je třeba mít kvalitní přístroj. Musí mít především nosný výpočetní a grafický výkon, a protože jsou tyto notebooky velmi zatěžovány, je třeba výkonné chlazení. Herní notebooky se nabízí v optimálním rozměru displeje 15,6 a 17,3 palce a jsou i výrazně těžší než např. pracovní notebooky (váží kolem 4 kilogramů).

Notebooky - speciální typy

Například ženy ocení netbooky, tedy mini notebooky, které se vejdou do kabelky. Rozměr obrazovky je do 11,6 palců a stojí kolem 6 000 korun. Jde skutečně o počítač pro poznámky se základními funkcemi i kapacitou (slouží např. pro prezentace nebo surfování na internetu). Pak tu máme notebooky 2 v 1, jež mají dotykový displej. Jde o notebook a tablet v jednom přístroji. Obrazovku má na konstrukci, takže se s displejem dá otáčet, lze ho i vyjmout. Díky této flexibilitě se ale notebook snadněji opotřebí.

Návod osbahuje komerční sdělení.

Autor: redakce
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si doma zařídit wifi | rady
Jak si doma zařídit wifi | rady. Připojení internetu přes kabel je v dnešní době velmi nepraktické a to především pro firmy a pro rodiny, ve kterých c…
Jak vybrat USB flash disk | rady
Jak vybrat USB flash disk | rady. USB flash disk je nejrozšířenější paměťové médium, které je určeno pro přenos dat mezi počítači (notebooky). „Fleška…