Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat detektor kovů | rady

Jak vybrat detektor kovů | rady. Z hledání různých pokladů či kousků historických předmětů a cenností se stal téměř sport. Hledání kovových předmětů za pomoci detektoru kovů i tělu prospívá - protože jste na čerstvém vzduchu, chodíte na dlouhé procházky a poznáváte přírodu. Odměnou může být nález mince nebo třeba historické šavle. Detektory kovu může používat kdokoliv, jsou snadno dostupné a jejich ovládání není obtížné. S rostoucím zájmem o geocaching přístroje nalezly i širší uplatnění. Uvažujete-li, že si detektor kovů pořídíte a stanete se jedním z hledačů pokladů, pak vám přijdou vhod následující rady. Jak si vybrat detektor kovů?

1

Cena přístroje

Ještě než si detektor kovů začnete vybírat, tak si stanovte cenový strop, je totiž pro výběr velmi důležitý. Ceny detektorů kovů se značně liší podle technické vybavenosti přístroje.

2

Začátečníci

Mnoho začátečníků s detektory si často kupuje méně kvalitní modely. Levné detektory kovů mají ale nižší citlivost. A protože je "hledač pokladů" nezkušený, technické mantinely přístroje se projeví nespokojeností a nakonec i odložením přístroje do garáže. Zvažte tedy, zda neinvestovat do svého koníčku více prostředků. Třeba se to vyplatí.

3

Pohybový detektor

Vždy si vybírejte pohybové detektory, pouze s nimi můžete kroužit nad zemí a efektivně hledat kovy. Bezpohybové jsou určené především pro lepší odhad uložených kovů.

4

Diskriminace

Detektory s diskriminací rozlišují, o jaký kov se jedná. Takové detektory kovů jsou i výrazně dražší. Tato vlastnost je velmi důležitá, díky ní lze snáze identifikovat cenný kov.

5

Citlivost

U detektorů je potřeba, aby přístroje měly nastavitelnou citlivost, kterou je vhodné měnit podle druhu terénu a rozsahu hledání.

6

Cívka

Jedná se o nejdůležitější část detektoru kovů. Má tvar buď koncentrické D, 2D a pak jsou k dipozici i další modely.

7

Analogový vs digitální

Pokud si chcete koupit nejlevnější detektor kovů, tak si kupte analogový. Levné digitální detektory delší dobu zpracovávají informace z cívky. Ve všech ostatních případech si zvolte detektor kovů digitální, protože vám na displeji ukáže všechny důležité informace.

8

Rychlost odezvy

Rychlost odezvy je jedna z nejdůležitějších vlastností, detektory s pomalou rychlostí odezvy nikdy nekupujte, jelikož přijdete zbytečně o mnoho zajímavých nálezů.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si uspořádat šatník | rady a tipy
Jak opticky zvětšit pokoj | rady a tipy
Jak vybrat vestavěné skříně
Jak si vybrat futon
Jak si vybrat svého prvního drona?