Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat větrák

Jak vybrat větrák | rady a tipy. Větrák je věc, která Vám při správném výběru poslouží i několik let. Nekupujte ho proto ukvapeně, ale dejte si při koupi větráku záležet na výběru. Zvážit byste měli kromě ceny například i účel použití, jeho účinnost, hlučnost, a to, jak dobře jde na zimu složit. Jaký větrák si vybrat?

1

Typ větráku a výkon

Typ větráku vybírejte podle toho, kam ho chcete dát. Stolní typy jsou pochopitelně nejlevnější a hodí se do menších místností či na chalupu. V případě, že chcete umístit větrák přímo na pracovní stůl, určitě volte menší velikost vrtule o průměru zhruba 20 cm, jinak by Vám cirkulace mohla být nepříjemná.

Pokud plánujete používat větrák ve větší místnosti, sáhněte po sloupovém či dokonce stojanovém typu. Ty mívají větší výkon a průměr vrtulí například i 50 cm, a údajně nejvýkonnější jsou pak podlahové modely.

Stropní ventilátory mívají svá specifika, protože se stávají trvalou součástí domácnosti. Prodávají se bez světla, nebo s ním, a svou práci odvedou i v zimě, kdy díky zajišťované cirkulaci vzduchu snižují náklady za topení. Rozhodnete-li se pro tento typ, můžete si vybrat z moderních, luxusních či retro provedení.

2

Hlučnost a skladnost

Dejte si pozor na hlučnost, obzvlášť u těch větráků, které hodláte používat v noci. Hlučnost by se měla pohybovat kolem 40 dB. Nezapomeňte před koupí větráku zjistit, zda a jak moc se dá složit. Většinu typů budete chtít na zimu pravděpodobně uschovat.

3

Co dalšího větráky umí

Promyslete si, zda chcete, aby měl ventilátor nějaké přídatné funkce. Kromě několikarychlostního provozu, natáčení větráku či nastavení výšky, což je většinou samozřejmost, existují i další vychytávky jako například efekt „přírodní vítr“.

Bezpečnostní pojistka znamená, že se větrák vypne, když zaznamená dotyk v oblasti mřížky, což se hodí hlavně do domácností s dětmi či zvířaty.

Některá zařízení mohou být také ovládána přes dálkové ovládaní či vypínač ve zdi.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybavit kurník pro slepice
Jak založit komunitní zahradu
Jak udržovat saunu | rady
Jak opravit plochou střechu | rady