Co je potřeba

  • taška – len, bavlna, juta
  • barvy na textil
  • štětce různých velikostí
  • skřipce nebo kolíky
  • sololitová deska (tvrdý karton)
  • bílý papír
1

Tašku ušijeme z jednobarevného materiálu. Můžeme ji také koupit v obchodech např. s výtvarnými potřebami. Tašku si můžeme obarvit podle vlastních představ barvami na textil. Pro barvení doporučuji barvu z lahvičky, lépe se rozpouští a míchá požadovaná barva. Barvu rozpouštíme v teplé vodě, odstín vytváříme přidáváním barvy. Barva v lahvičce na látce vytvoří mramorový efekt.

2

Tašku zmuchláme a ponoříme do misky s rozmíchanou barvou. Dále postupujeme podle návodu na barvě. Některé barvy se nemusejí zažehlovat, stačí uschnutí. Tašku sušíme vyrovnanou, zavěšenou a zajištěnou kolíčky v místě švu nebo tam, kam budeme malovat. V místech pod kolíčky bude barva vyšisovaná.

3

Suchou tašku vyžehlíme. Předkreslíme si obrázek, který budeme přenášet na tašku. Obrázek kreslíme černou silnější fixou, abychom viděli přes látku obrysy obrázku. Motiv budeme na látku překreslovat. Obrázek vložíme do průhledné folie.

4

Tašku napneme na sololitovou desku (nebo jinou), připevníme skřipci nebo kolíky. Dovnitř vložíme předkreslený obrázek na folii. Ve folii musí být proto, aby při vybarvování neprotekla barva na druhou stranu tašky. Přes látku vidíte obrys motivu, fixem na textil ho přeneste na látku. Jestliže je obrázek špatně vidět, pomozte si nasvícením nebo zesílením kontur. Pak obrázek vybarvěte barvami na textil. Pro jednodušší ornamenty jsou vhodné i fixy na textil. Sada 10 ks v různých barvách lze koupit v ceně okolo stokoruny.

Po zaschnutí barev postupujeme podle návodu na skleničce, někdy je třeba barvu fixovat zažehlením.

5

Takto zhotovenou tašku pereme po rubu, v ruce, při teplotě do 40 °C. Dozdobit ji můžete přidáním korálků, šňůrek nebo flitrů.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (1 vote)