Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zazimovat levanduli

12. Říjen 2019

Jak zazimovat levanduli | rady a tipy. Levandule je trvalka, která na našich zahradách zdomácněla a její pěstování není náročné. Přesto bychom jí ještě předtím, než ji zazimujeme, měli věnovat určitou pozornost.

Co je potřeba

Zahradnické nůžky

1

Pokud chceme, aby nám levandule dělala radost příští rok, je nutné zbavit ji suchých, odumřelých částí. V místech, kde levandule uschla, je ustřihneme.

K tomu bychom měli použít speciální zahradnické nůžky. Ty jsou ostré, takže řez je čistý a rostlina se rychle zahojí, pokud bychom náhodou zastřihli i živou část. Respektive se tam, kde jsme levanduli zastřihli, nevytvoří vstupní brána pro infekce a škůdce.

Na podzim je lepší zkracovat výhonky šetrně. Příliš hluboký řez by jim mohl ublížit do té míry, že by nemusely na jaře obrazit. Snažíme se keřík tvarovat dokulata, takže levandule bude hustší a nebudou ji hyzdit vytáhlé výhonky.

Ty části rostliny, které přes zimu nepřežily, na jaře odstraníme. V dubnu a květnu si můžeme dovolit mnohem razantnější sestřih než na podzim, protože rostlina přes léto opět vyrazí a je mnohem odolnější.

Ještě před prvními mrazíky a sněhem přikryjte levanduli chvojím, aby přečkala zimu. Zejména pokud jde o nové rostlinky, které jste teprve letos zasadili a ještě důkladně nezakořenily.

2

Stále více lidí si tuto voňavou krásku zkouší pěstovat v květináči.

Jestliže jste ji měli přes léto venku, určitě ji musíte zazimovat. Levandule totiž neumí v květináči pořádně zapustit kořeny, má tam málo místa, i když ji dáme do velké nádoby. Venku by jí hrozilo vymrznutí.

Levandule pochází ze Středomoří a její sušené květy se používají k provonění šatních skříní a k vypuzení šatních molů.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat srdcovku nádhernou
Jak vyleštit hliník
Jak pěstovat kustovnici čínskou