Přejít k hlavnímu obsahu

Moderní sanace zdiva jako základ podařené rekonstrukce

11. Srpen 2021

Vlhké zdivo je nepříjemný problém, který dokáže zkomplikovat úspěšnou rekonstrukci. Pro odstranění je vhodné využít některé z moderních metod. Konkrétně jde o injektáž či elektroosmózu. Jak to funguje a na koho se obrátit, když máte problém s vlhkým zdivem? To se dozvíte v tomto článku.

1

Profesionální sanace zdiva

Pokud zjistíte, že máte ve vašem domě vlhké zdi, je potřeba jednat co nejdříve. Ať už se jedná o nedávnou koupený dům, nebo například relativně mladou stavbu, kde se však tento problém objevil. Aby byla případná rekonstrukce skutečně efektivní a dávala smysl, je zapotřebí profesionální sanace zdiva. Způsobů izolace před vlhkostí přitom existuje hned několik. Mezi časté hydroizolační technologie patří například naražení nerezových plechů, podřezání pilou či diamantovým lanem, ale i chemická injektáž a podobně.

2

S odstraněním vlhkosti pomůže elektroosmóza

A co je potřeba udělat v souvislosti s novou izolací proti vlhkosti? Přeci odstranit veškerou vlhkost, která se již mohla dostat do stěn. Za tímto účelem se používá elektroosmóza. Ta výborně využívá základních fyzikálních principů, kdy molekuly kapalin reagují na elektromagnetické pole. Díky tomu je možné vysušit zeď bez náročné stavební úpravy a dostat tekutinu i z relativně hlubších vrstev. Takto ošetřená stavba navíc nabídne i úsporu energií nutných pro vytápění.

3

Chemická injektáž

Další metodou pro profesionální izolaci je chemická injektáž zdiva. V praxi to znamená, že se do stěny pomocí injektáže dostanou materiály, jako jsou silikonové mikroemulze, gely a polyuretanové pryskyřice. Jejich úkolem je zabránění pronikání vlhkosti do vyšších vrstev stavby. Výhodou je variabilní použití i pro relativně problematická místa, a především šetrný postup s maximálním ohledem na statiku stavby.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autor: redakce
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jaké jsou výhody PVC podlahy
Jak funguje tepelné čerpadlo za mrazu?
Jak vybrat ideální ohřívač vody