Přejít k hlavnímu obsahu

Jak bojovat proti vším

02. Leden 2020

Vši jsou velice nepříjemný parazit, který skutečně dokáže potrápit. Tento hmyz saje krev savců a žije ve vlasech či chlupech, kam také snáší vajíčka, jež se nazývají hnidy. Na člověku nejčastěji parazituje veš dětská, muňka nebo šatní, která se však nevyskytuje tak hojně a v České republice vůbec ne.

Co je potřeba

- přípravek proti vším
- hřeben na vyčesávání vší
- trpělivost

1

Veš dětská
Je velmi rozšířená zejména mezi dětmi ve školkách a školách, kde se lehce přenáší. Jestli se vši vyskytnou ve třídě, kterou navštěvuje i vaše ratolest, tak je velká pravděpodobnost, že vás čeká jejich likvidace.

2

Veš muňka
Je druh vši, která nežije na vlasech, ale v ochlupení genitálií či podpaží. Může se tedy přenášet pohlavním stykem a i ložním prádlem. Může přenášet nemoc peduculosis pubis, která se projevuje strupy, svěděním a někdy i propuknutím ekzému.

3

Veš šatní
Vyskytuje se v prádlu a obuvi. Na člověka přisedá pouze, když potřebuje sát krev. Žije v Africe, Jižní a Střední Americe a na Středním Východě. Může přenášet skvrnitý tyfus, návratnou a zákopovou horečku. Hyne při překročení 100 stupňů Celsia, takže účinné je vyvaření.

4

Boj proti vším není vůbec jednoduchý, hlavně pokud je hostitelem dívka s dlouhými vlasy. Je nezbytné vytrvat. Mnohé přípravky vám mohou jejich odstraňování ulehčit, ale vyčesávaní hnid a vší se bohužel nevyhnete. I když jsou již mrtvé, musíte je odstranit z vlasů.

5

Přípravky proti vším
Diffusil Care
Diffusil H Forte
Barnys Effective roztok proti vši
Ducray Itax
Jacutin gel
LiQuido Duo X
Paranit
Pedicul Hermal
Pedicap OL
a další.
U všech přípravků čtěte pečlivě příbalovou informaci.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit vší do dvou hodin
Jak se zbavit vší
Jak na filcky neboli muňky | rady
Jak využít kontryhel | rady a tipy