Přejít k hlavnímu obsahu

Jak bojovat s hemoroidy

30. Květen 2017

Nemoc, se kterou se setkává v současné době velká část populace, je také velmi choulostivým problémem. Týká se totiž střevní oblasti a konečníku, a tak se o tom nemocní často stydí mluvit s lékařem. Přitom může jít o velmi vážnou nemoc, pokud se neléčí. S hemoroidy můžete bojovat třemi způsoby: preventivními opatřeními, léky nebo operací. Vzhledem k vážnosti nemoci v pozdějších fázích je lepší se jí vyhnout prevencí. Detailněji se tedy zaměřím na preventivní opatření, která je dobré dodržovat, i když podezření na hemoroidy ještě nemáte.

1

Vláknina je základ

Lehčí případy hemoroidů můžete vlákninou ve stravě léčit, ale samozřejmě touto stravou zabráníte i případnému vzniku hemoroidů. Vláknina změkčuje stolici a prospívá k léčbě zácpy, která může být jednou z příčin vzniku hemoroidů. Co je tedy dobré jíst? Ovoce (jablka, hrušky) a zeleninu (hlavně zelí, saláty), celozrnné pečivo, neloupanou rýži, luštěniny, brambory atd.

2

Dostatek tekutin

Stejně tak dobré je dodržovat pitný režim, tedy alespoň 2 litry vody denně. Zkuste také omezit nápoje, které vodu z těla naopak odvádějí, jako je alkohol nebo káva.

3

Omezte pálivá jídla

Pálivá a kořeněná jídla (např. s kari) většinou lehké případy hemoroidů zhoršují. Zvětšují také bolesti. Zkuste tedy tento typ stravy omezit. Stejně tak rafinované potraviny v nadměrném množství vašemu tělu neprospívají.

4

Vitaminy a minerální látky

Krvácení způsobené hemoroidy může způsobit nedostatek železa, proto jezte také játra, luštěniny, ořechy a listovou zeleninu. Vstřebávání železa podpoříte přísunem vitaminu C (např. v čerstvém ovoci).

5

Hýbejte se

Hemoroidy jsou jedním z onemocnění, která postihují tzv. „sedavá zaměstnání“. Tím, že budete trochu sportovat, zabráníte usazování přebytečného tuku, a zároveň bojujete s případnými hemoroidy. Obezita je totiž také jednou z příčin jejich vzniku. Pokud už lehčí formu hemoroidů máte, vyhněte se jízdnímu kolu, které není v léčení této nemoci ideální.

6

Hygiena

Nošení vzdušného oblečení a důkladná hygiena postižené oblasti jsou také velmi důležité.

Jak je pravděpodobné, že mě to potká? Nemoc se týká většinou lidí, kteří mají „sedavé zaměstnání“, trpí obezitou nebo mají s váhou problémy, mají nedostatek pohybu, tekutin a vlákniny ve stravě. Určitou roli může hrát i dědičnost. Hemoroidy také postihují ženy v těhotenství.

  • Jak se nemoc pozná? Hlavním příznakem je, že najdete ve stolici krev, že vás oblast konečníku svědí nebo bolí, nebo že vás bolí samotné provádění stolice. Vždycky se raději obraťte na lékaře. Naše tipy berte jako prevenci nebo jako opatření, která mohou zlepšit průběh léčby stanovené lékařem.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak si vyrobit domácí měsíčkovou mast
Už naše babičky věděly, že měsíček lékařský působí dezinfekčně a protizánětlivě, a proto se stal nedílnou součástí domácího lékaře. Domácí měsíčková m…
Jak na zácpu přírodní cestou
Jak nám prospívá zázvor
Oddenek zázvoru lékařského má typickou pikantní chuť. Používáme ho nejen jako ingredienci při přípravě jídla, ale můžeme využít i jeho léčivé účinky.…
Obrázek není k dispozici
Jak užívat drmek obecný
Drmek obecný (latinsky Vitex agnus-castus) zvaný mnišský pepř je bylinka vhodná hlavně pro ženy. Pomáhá od celé řady neduhů, od bolestivé menstruace p…