Co je potřeba

Bezpodmínečně už nyní bychom si měli na zahradě zajistit shromažďování dešťové vody do vhodných nádrží nebo nádob. Nejkvalitnější vodou pro zálivku rostlin je totiž právě dešťová voda. Taktéž máme v březnu poslední možnost pro rozmístění ptačích budek v zahradě. Umístěte je vždy vletovým otvorem na východ nebo jihovýchod. Je dobré, když tyto hnízdní budky na stromech můžeme chránit plechovým nebo drátěným límcem, a to tak, že se k budce nedostanou kočky.

1

Dokončíme řez u většiny dřevin. V nejteplejších oblastech řežeme broskvoně a mandloně. U broskvoní ponecháme na plodných výhonech 4–6 květných dvojic pupenů. Na ostatních výhony zkrátíme na 1–2 pupeny. Množíme keře angreštu a rybízu. Podobně i keře lísky. U malin zkracujeme výhony o 10–20 cm – o zaschlou část.

2

Začátkem března ještě můžeme dokončit předjarní postřik. Další postřiky budeme pak provádět již jen jako speciální ošetření podle zdravotního stavu rostlin. Při provádění postřiku chráníme podrost přikrytím. U dřevin zatím neodstraňujeme přistínění proti přílišnému oslunění, jelikož zrovna v březnu by přílišné oslunění mohlo být větším problémem než mráz.

3

Od poloviny března je možno již vysadit rajčata a papriky výsevu v polovině ledna, stejně jako okurky k rychlení. Dokončujeme sklizeň kadeřávku, polníčku a růžičkové kapusty. Můžeme ještě rychlit poslední čekankové puky a naťovou petržel. Rozdělujeme trsy vytrvalých kořeninových zelenin včetně pažitky. Tu můžeme i vysít. Sejeme anýz, kerblík setý, levanduli, šalvěj a tymián.

4

Koncem března můžeme vykopat přerostlé keře kvetoucí v létě nebo i později a nahradit je jinými. U mahonie je potřeba z času na čas zmladit staré jedince. Provedeme to tak, že zkrátíme staré výhony až na 20 cm.

5

Prostříháme a pročistíme také popínavé dřeviny. Koncem měsíce dřeviny prohnojíme. A to buď komplexním hnojivem anebo síranem draselným, superfosfátem a síranem amonným v poměru 1:1:1.

6

Pro předpěstování vyséváme do truhlíčků nebo do pařenišť k pozdějšímu přepichování. Astry, hledíky, letní fialy, kokardy, slaměnky, šruchy sporýše, statice a sporýše či aksamitníky.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (7 votes)