Co je potřeba

  • semena
  • sazenice
  • zahradnické nůžky
  • hnojivo
1

Ze všech rostlin odstraníme zimní kryt. Suché, namrzlé nebo jinak poškozené větve stromů a keřů odřízneme až do zdravého dřeva. Řezné rány zahladíme ostrým nožem a ošetříme balzámem.

2

V dubnu je doba vhodná pro výsadbu bříz. Podobně jako jehličnany, vysazujeme břízy narašené a vždy s kořenovým balem. Přesazujeme pěnišníky a azalky. Při manipulaci dáme pozor, abychom zamezili rozpadu kořenového balu. Vysazené nebo přesazené stálezelené rostliny po výsadbě přistíníme lehkou tkaninou.

3

Odkvétajícím cibulovinám odstřihneme zasychající květy. Semenáčky se snažíme vyjednotit dříve, než si začnou konkurovat. Včas odstraňujeme plevel a hlavně mu nedáme šanci vykvést.

4

Pokud plánujeme založit nový trávník, vhodný čas na to je od poloviny dubna. Stejně tak dobře lze ještě vysazovat ovocné stromy a stálezelené živé ploty. Pór na záhon můžeme také vysévat od poloviny dubna. Jestliže jsme si naplánovali sadbu jarního česneku, je třeba to stihnout v první dekádě dubna. Vyséváme také postupně ředkvičky – přímo do půdy.

5

Vyčistíme skalku, vysázíme skalničky, případně vysejeme drobnější letničky. Rostliny pěstované v nádobách postupně otužujeme. Také je přihnojíme. Nejlépe jim prospěje hnojivo pomalu se uvolňující. K těmto typům hnojiv patří hnojivové tyčinky a tablety.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (2 votes)