Přejít k hlavnímu obsahu

Jak a co udělat v dubnu na zahradě II

Správný zahrádkář rozhodně nemůže podle pranostiky v dubnu zůstat za kamny. Je třeba totiž využít každého pěkného aprílového dne a vyrazit zahradničit.

Co je potřeba

  • semena
  • sazenice
  • zahradnické nůžky
  • hnojivo
1

Ze všech rostlin odstraníme zimní kryt. Suché, namrzlé nebo jinak poškozené větve stromů a keřů odřízneme až do zdravého dřeva. Řezné rány zahladíme ostrým nožem a ošetříme balzámem.

2

V dubnu je doba vhodná pro výsadbu bříz. Podobně jako jehličnany, vysazujeme břízy narašené a vždy s kořenovým balem. Přesazujeme pěnišníky a azalky. Při manipulaci dáme pozor, abychom zamezili rozpadu kořenového balu. Vysazené nebo přesazené stálezelené rostliny po výsadbě přistíníme lehkou tkaninou.

3

Odkvétajícím cibulovinám odstřihneme zasychající květy. Semenáčky se snažíme vyjednotit dříve, než si začnou konkurovat. Včas odstraňujeme plevel a hlavně mu nedáme šanci vykvést.

4

Pokud plánujeme založit nový trávník, vhodný čas na to je od poloviny dubna. Stejně tak dobře lze ještě vysazovat ovocné stromy a stálezelené živé ploty. Pór na záhon můžeme také vysévat od poloviny dubna. Jestliže jsme si naplánovali sadbu jarního česneku, je třeba to stihnout v první dekádě dubna. Vyséváme také postupně ředkvičky – přímo do půdy.

5

Vyčistíme skalku, vysázíme skalničky, případně vysejeme drobnější letničky. Rostliny pěstované v nádobách postupně otužujeme. Také je přihnojíme. Nejlépe jim prospěje hnojivo pomalu se uvolňující. K těmto typům hnojiv patří hnojivové tyčinky a tablety.

Autor: ZBohdalova | Zobrazit autorská práva

Foto: Zuzana Bohdalová

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Po dlouhé zimě je tu konečně jaro a než se pustíme do klasických celoročních prací na zahradě, jako je pletí, kypření a zalévání, máme dnes v plánu si…
Obrázek není k dispozici
Není snad jediný zahrádkář, který by nezatoužil pěstovat na zahradě královnu květin - růži. Existuje spousta druhů růží. Ty se dělí nejen podle barvy,…