Přejít k hlavnímu obsahu

Jak cvičit na míči – zadek | tipy

24. Listopad 2019

Jak cvičit na míči – zadek | tipy. Další z dílů naší minisérie vám ukáže, jak správně cvičit na míči – konkrétně, jak procvičit zadeček, a jakým chybám se při procvičení hýžďových svalů vyvarovat. Následující řádky vám poradí jak na to.

1

Cvik 1

Posaďte se v klidu na míč, ruce si položte na třísla. Pomalu vychylujte pánev střídavě doleva a doprava. Míč by se měl pohybovat zároveň s vámi. Následně zatněte hýžďové svaly a podsaďte pánev směrem dopředu a hned zase vysaďte zadeček dozadu. Tyto cviky prostřídejte.

2

Cvik 2

Nalehněte na míč, nohy a paže mějte natažené ve vzduchu. Pravou nohu ohněte v koleni a zvedejte ji vzhůru, nohy prostřídejte. Dbejte především na to, abyste se neprohýbali v bedrech. Tímto cvikem procvičíte nejen hýždě, ale také stehna.

3

Cvik 3

Míč si dejte mezi kolena, zvedněte pánev, lopatky a hlavu nechte na podložce. Horní půlka vašeho těla by měla tvořit rovnou přímku, je potřeba, abyste tělo drželi ve správné poloze. Koleny zatlačte do míčku a zase povolte. Tímto způsobem posilujete hýždě a vnitřní stranu stehen. Pro tento cvik potřebujete menší balon, nemáte-li jej k dispozici, upusťte vzduch z vašeho Fitballu.

4

Cvik 4

Když už jsme u použití malého míčku pro cvičení, tak vám přinášíme další cvik, s jehož pomocí procvičíte hýžďové svaly. Poklekněte na podložku, míček si umístěte do podkolenní jamky a váhu těla přeneste na předloktí, o které se opíráte. Pokrčenou nohu s míčkem v podkolenní jamce zvedněte cca 10 centimetrů nad podložku, potom vraťte nohu zpět do výchozí pozice. I když se vám může zdát, že je míček v této situaci zbytečný, není tomu tak. Nutí vás, abyste drželi správnou polohu těla a k držení stability těla. Při tomto cviku dbejte na to, abyste se neprohýbali v bedrech.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak cvičit na míči – paže
Další díl z naší minisérie vám přináší návod, jak na míči procvičit paže. Pokud jste si zakoupili tuto skvělou cvičební pomůcku, neváhejte a naučte se…
Jak cvičit na míči - břicho
Vinylové míče jsou vhodným cvičebním nástrojem. Jeho koupě není finančně náročná jako koupě drahých posilovacích strojů, při správném cvičení však můž…
Jak cvičit na míči – nohy
Další článek z našeho miniseriálu, jak cvičit na míči. Tentokrát vám ukážeme, jak správně cvičit nohy. Následující řádky vám ukáží jak na to.
Obrázek není k dispozici
Jak cvičit na míči – zahřátí
Gymnastický míč zvaný také Powerball, Fitball, Pushball nebo Rehaball je stále častější pomůckou při aerobním cvičení. Existuje celá řada cviků, které…