Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 200 g chlazených tygřích krevet
  • 4 stroužky česneku
  • 3 lžíce olivového oleje
  • šťávu z ½ citrónu
  • 3 snítky čerstvého rozmarýnu
  • 3 snítky čerstvé saturejky
1

Nejprve si připravíme marinádu. Česnek očistíme a prolisujeme. Přeneseme ho do menší misky, ideálně s uzavíratelným víčkem, abychom v ní pak krevety mohli marinovat v ledničce. Do mísy vlijeme olivový olej. Přilijeme citronovou šťávu. Rozmarýn a saturejku zbavíme stonků, propláchneme a nasekáme nadrobno. Všechno vsypeme do mísy a důkladně promícháme, aby se nám všechny ingredience opravdu spojily.

2

Marinádu dáme stranou a připravíme si krevety. Ideální a nejchutnější jsou chlazené, avšak lze použít i mražené. V tomto případě je potřeba krevety v dostatečném časovém předstihu vyjmout z mrazáku a nechat je rozmrznout v ledničce. Je však nutné použít velké tygří krevety, které jsou na grilování nejvhodnější. Drobnější se totiž rychle spečou a mají tendenci se příliš upražit. Krevety pak vhodíme do marinády, protřepeme je, promícháme a vložíme na několik hodin do ledničky, nejlépe přes noc.

3

Druhý den si připravíme špejle s hroty. Marinované krevety vyndáme z lednice a po čtyřech nebo po pěti postupně napichujeme na špejle. Na každou čtveřici připadnou 2 špejle, každou krevetu tak propíchneme na dvou místech, zamezíme tím, aby se nám na grilu zkroutily.

4

Když máme krevety napíchané, rozpálíme gril. Poté vkládáme připravené krevety a opékáme je z obou stran. Hotové krevety poznáme podle toho, že zrůžoví. Krevety podáváme samotné jako chuťovku, nebo společně s opečenou bagetou. Nechte si chutnat.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)