Přejít k hlavnímu obsahu

Jak jíst granátové jablíčko

15. Říjen 2018

Jak se jí granátové jablíčko? Při výběru granátového jablíčka si pozorně prohlédněte slupku, která by měla být hladká, pevná a nepoškozená. Granátové jablíčko je bohaté na vitamíny A, B i C, obsahuje zinek, magnezium, fosfor, železo a měď. Důležitý je i obsah potasia, které napomáhá spalovat tuky a je součástí stravy sportovců. Pouhé jedno granátové jablíčko týdně může pomoci k regulaci krevního tlaku a upravit trávení. Pravidelné pojídání granátového jablíčka může být vhodnou prevencí proti rakovině prostaty a prsu.

1

Konzumace zrníček granátového jablíčka tělo zásobuje taniny, které na lidský organismus působí protizánětlivě, a dále potřebnou vlákninou, kyselinou jablečnou, citronovou a dalšími tělu prospěšnými látkami.

2

Granátové jablíčko rozřízněte na čtyři dílky a zrníčka vyloupejte. Zrníčka granátového jablíčka se jí rovnou, nebo mohou být ozdobou ovocných či zmrzlinových pohárů, salátů, dortů. Rovněž se mohou přidávat k pokrmům z drůbeže, ryb nebo na grilovaná masa. Zrníčka musí být křehká tak, že se téměř rozplynou na jazyku.

3

Jiným způsobem konzumování granátového jablíčka je, že jablko seshora odřízneme až se objeví nepravidelná hvězdice. Pak nařízneme slupku na místě prázdného bílého políčka. Nůž zabodneme do středu plodu a mírně pootočíme. Jablko se rozloupne na dílky a z nich můžeme odloupávat zrníčka. Slupka ani bílé dužnaté blanky se nejedí.

4

Z granátových jablíček si můžeme připravit i skvělý džus nebo známou grenadinu. Z vyzrálých plodů se vymačká šťáva, která se rozmixuje s jiným ovocem. Takto připravený džus se přidává do nealko i alkoholických drinků nebo koktejlů.

5

Granátovník se využívá nejen pro své plody. Z jeho listů se připravuje chutný čaj, ze slupek jablek, z kořenů a z kůry se získává barvivo. Dřevo granátovníku je velice kvalitní a hodně se ho používá v řezbářství.

Karel (neověřeno) | Pá, 11/30/2018 - 14:26

Rozříznout je špatně. Zbytečně vyteče šťáva. Nařízněte kolečko kolem šťopky. To po té odloupnout. Dál lehce naříznout slupku, nejlépe v linii, kde se dělí komory. Rukama oddělit na kousky a vyklepat do misky, můžeme si pomoc klepáním do slupky např. lžící, zbylé semínka vydrolit a je to.

jana vodickova (neověřeno) | Ne, 10/18/2015 - 14:27

mam dotaz koupila jsem si krasne granatove jablicko nikde nebylo poskozene a presto po rozkrojeni byla pulka krasna cervena zrnicka a na druhe byly zrnicka hneda az cerna je to nejaka vada dekuji za odpoved

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici