Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na chilli papričky v česnekovém nálevu | recept

Chilli papričky v česnekovém nálevu | recept. Chilli papričky se dají zpracovat různými způsoby, můžete je nasušit, zamrazit nebo třeba naložit do láku. V následujícím článku naleznete recept na chilli papričky v česnekovém nálevu. Menší množství lze snadno uchovat v lednici, větší se pak již vyplatí zavařit. Zhruba za týden je pak možné chilli papričky konzumovat.

Co je potřeba

  • 750 g čerstvých chilli papriček
  • 12 stroužků česneku
  • 1 mrkev
  • 1 větší cibule
  • pár květů kopru
  • důkladně vymyté zavařovací sklenice

Na lák budeme potřebovat:

  • 1,2 l vody
  • 300 ml jablečného octa
  • 220 g třtinového cukru
  • 45 g soli
  • 2 bobkové listy
  • 5 kuliček celého pepře
  • 5 kuliček nového koření
1

Chilli papričky omyjeme a necháme je v celku. Pokud jsou příliš velké a nevešly by se do sklenice, můžeme je nakrájet na tenká kolečka. Mrkev a cibuli oloupeme a nakrájíme na větší kousky. Oloupané stroužky česneku pokrájíme na menší kousky.

2

Do každé zavařovací sklenice vložíme pár kousků cibule a mrkve, několik pokrájených stroužků česneku a kousek kopru. Poté je naplníme připravenými chilli papričkami.

3

Ingredience na lák necháme v hrnci přejít varem, krátce jej povaříme a ještě horkým lákem pak zalijeme sklenice naplněné chilli papričkami a zeleninou.

4

Sklenice zavíčkujeme a obrátíme dnem vzhůru, poté je raději skladujeme v chladu. Případně chilli papričky krátce sterilizujeme, postačí asi 15 minut při 80 °C. Nakládané chilli papričky se dají konzumovat samotné, hodí se jako příloha k masu, k dochucení guláše a jiných pikantních pokrmů, na pizzu, chlebíčky či jednohubky, do salátů apod.

  • Chilli papričky lze dochutit také kouskem čerstvého křenu nebo hořčičným semínkem.
  • Místo jablečného octa je možné použít vinný.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí Ferrero Rocher