Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na cuketovou čalamádu | recept

Cuketová čalamáda | recept. Sezóna cuket je v plném proudu a pokud jste již vyzkoušeli všechny Vaše oblíbené recepty s cuketou a stále Vám nějaké cukety přebývají nebo dostáváte další a další od příbuzných či známých, máme pro Vás řešení. Domácí cuketová čalamáda chutná výborně, její výroba je velmi jednoduchá a skvěle zužitkujete přebytečné i přerostlé cukety a uchováte si je na zimu. Zkuste si s námi připravit domácí cuketovou čalamádu. Recept naleznete v našem článku.

Co je potřeba

  • 2 kg cukety
  • 6 větších rajčat
  • 3 cibule
  • 4 zelené papriky
  • 5 stroužků česneku
  • sůl, pepř
  • chilli, kari
  • čerstvé či sušené bylinky
  • olivový olej
1

Cukety obsahují málo kalorií, zato však spoustu živin. Cuketa je plná vitamínů A, B, C, E, K, také vlákniny, vápníku, železa, fosforu, draslíku, zinku, selenu, manganu a dalších hodnotných látek. Podporuje imunitu a trávení, detoxikuje organismus, čistí střeva, posiluje srdce a cévy, snižuje cholesterol, zlepšuje zrak a kvalitu vlasů a nehtů a je velmi vhodná na hubnutí. Pro výrobu cuketové čalamády budeme potřebovat asi 2 kg cuket.

2

Co dále přidat do cuketové čalamády?

Můžeme přidat různé druhy zeleniny, nicméně velmi chutná je čalamáda s rajčaty, paprikami, cibulí a česnekem. Dále můžeme přidat sůl, pepř, chilli a kari koření, pokud máme rádi pikantní chuť. Do čalamády se hodí také různé druhy bylinek, já jsem použila čerstvou bazalku a petrželku.

3

A jak na to?

Cibuli nakrájíme najemno a osmažíme ji na olivovém oleji. Přidáme nakrájené papriky a rajčata a dusíme doměkka. Poté zeleninu ochutíme solí, pepřem a dalším kořením, bylinkami a rozmačkanými stroužky česneku.

4

Mezitím si očistíme cukety. Mladé a menší cukety nemusíme loupat, pouze je nakrájíme na tenké plátky. Starší a přerostlé cukety oloupeme, zbavíme je středu se semínky a nastrouháme je na hrubém struhadle.

5

Vysterilizované sklenice plníme střídavě vrstvami cukety a zeleninové směsi. Poté je zavíčkujeme a zavaříme asi 25 minut na 80 °C.

Cuketovou čalamádu využijeme jako přílohu k masu, na tousty či topinky, jako základ pro omáčky či na těstoviny.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak upéct sladký cuketový koláč
Jak připravit cuketovou frittatu | recept
Jak naložit papriku v oleji | recept