Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na domácí vanilkový cukr s pravou vanilkou | 3 způsoby přípravy

Domácí vanilkový cukr | recept. Vanilkový cukr můžete snadno připravit i doma. Připravit ho můžete dokonce i několika způsoby. Záleží, jak pospícháte – kdy potřebujete mít domácí vanilkový cukr k dispozici. Navíc můžete použít i vydlabaný lusk a to i na výrobu vanilkového cukru. Jak na to?

Co je potřeba

  • pravý vanilkový lusk
  • cukr
1

1. způsob přípravy domácího vanilkového cukru – pokud nespěcháte

  • Celý kvalitní vanilkový lusk vložíte do uzavíratelné sklenice s cukrem.
  • Lusk v cukru necháte minimálně 2 týdny, raději déle.
  • Tento způsob je vhodný pokud nespěcháte. Vanilkový lusk pomalu uvolňuje aroma do cukru a trvá to delší dobu.
  • Výhodou je, že můžete cukr následně doplňovat a vanilkový lusk aromatizuje cukr dál.
2

2. způsob přípravy domácího vanilkového cukru

  • Rozpůlený vanilkový lusk, ze kterého jsme použili dužinu na výrobu nějaké sladké dobroty, nevyhazujeme. Byla by to škoda. Vydlabaný vanilkový lusk můžete vložit do uzavíratelné nádoby s cukrem a využít ho tak k aromatizaci cukru.
  • Je to stejný postup jako u způsobu č. 1 s tím, že aromatizace cukru bude podstatně rychlejší než u lusku uzavřeného – celého.
3

  • Vanilkový lusk vydlabeme a dužinu (semínka) přidáme do uzavíratelné nádoby s cukrem.
  • Tento způsob aromatizuje nejintenzivněji a nejrychleji.
  • Musíme počítat s tím, že v cukru budou „černé tečky“, tedy zrníčka z lusku. Pokud vám to nevadí, není to určitě na závadu, naopak je to známka kvalitního vanilkového cukru.
4

Jak silně aromatizovat vanilkový cukr

Jak silně aromatizovaný vanilkový cukr si připravit záleží na použití.

  • Vanilkový cukr na posypávání bude lepší méně aromatizovaný.
  • Vanilkový cukr do těsta a podobně je lepší více aromatizovaný, aby byl ve vyrobeném pokrmu „cítit“.
5

Fakta o vanilkovém lusku

  • Obsah vanilinu ve vanilkovém lusku je cca 75 – 125 mg. Záleží na kvalitě lusku.
  • Jeden vanilkový lusk dodá aroma cca 700 g hmoty (cukr, těsto, krém apod.).
  • Pokud používáte rum do těsta, zkuste do rumu ponořit vanilkový lusk a nechat vylouhovat
  • Takto aromatizovaný rum je výborný nejen jako ingredience do pečení, ale lze použít i na flambování.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak namíchat melounové mojito | recept
Melounové mojito | recept. Nejenom v létě se těší velké oblibě míchané ovocné drinky. Klasické mojito jistě není třeba představovat, zkoušeli jste ale…