Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na fermentovanou ovesnou kaši | recept

Fermentovaná ovesná kaše | recept. Fermentovaná ovesná kaše je alternativou ke klasické ovesné kaši. Fermentované ovesné vločky obsahují velké množství probiotických bakterií, které jsou důležité pro zdraví a správné fungování střev. A právě správně fungující střevní mikrobiom zodpovídá za zdraví člověka. Fermentovaná ovesná kaše se dělá pouze z vody a vloček. My si dnes ukážeme variantu se zakysaným mlékem, abychom dodali i bílkoviny.

Co je potřeba

Recept na 1 porci:

  • 40 g ovesných vloček
  • 200 ml kefíru, zakysaného podmáslí, acidofilního mléka nebo zákysu

Na dochucení:

  • skořice nebo kvalitní kakao
  • libovolné ořechy nebo semínka (já použila dýňové, konopné semínko a chia)
  • libovolné čerstvé ovoce
1

Ovesné vločky smícháme se zakysaným mlékem a necháme v lednici přes noc odpočívat. Měly by se fermentovat alespoň 8 hodin, ideálně 12 hodin.

Na druhý den ráno dochutíme a ozdobíme podle potřeby. Výborná je kaše s kakaem, čerstvým banánem nebo jahodami, doplněné o chia nebo konopná semínka.

Denisa Koloničná, DiS. – nutriční terapeutka

Spolupráce s nutričním terapeutem vede k osvojení správných stravovacích návyků, které jsou dlouhodobě udržitelné a příznivě ovlivní Vaše zdraví.

Uvedená porce vloček je ideální pro ženy, které mají spíše sedavé zaměstnání. Pro muže je vhodné zařadit větší množství vloček. Zároveň si dejte větší porci, když jste velmi aktivní.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak koupit zralou dýni | rady
Jak koupit zralou dýni | rady. Každý podzim jsou obchody a prodejci se zeleninou zavaleni charakteristickými obřími oranžovými plody. Dýňová polévka n…
Jak si vyrobit aromatizovaný cukr
Následující článek vám poradí jak ušetřit a ještě si přitom užít spoustu zábavy třeba s dětmi. Zkuste si vyrobit aromatizovaný cukr. Takový cukr pak v…