1

rozměrné keře
Tyto keře tvoří dřevitou základní kostru. První jaro seřízněte lehce hlavní výhon a příští jaro sestříhejte loňské výhonky na polovinu. V dalších letech je dobré je v zimě nebo brzy zjara seříznout tak, že se ponechá jen jeden až tři páry pupenů po loňských výhonkách. Sestřihem základních větví rozlišíte výškovou strukturu a podpoříte tvorbu květů ve všech výškových úrovních. Každý rok pak sestříhněte nejstarší dřevo a tím předejdete přehuštění.

2

polokeře
Některé polokeře mají tak dřevitou bází, že je můžeme zaříznout hluboce až na 15 až 30 cm vysoký základ keře. Každoročně je třeba takové keře zkrátit až na 1 až 2 pupeny.

3

keře kvetoucí v zimě nebo časně na jaře
Některé keře kvetou pozdě v zimě nebo časně na jaře na loňském dřevu. Takové keře zařízněte na jaře po odkvětu. První jaro po vysazení zkraťte hlavní výhon na polovinu, abyste vytvořili základní kostru. Jakmile odkvete, tak odřízněte každý následující rok 2 – 3 pupeny od základních výhonů.

Tipy

Keře kvetoucí v zimě nebo časně na jaře se hnojí hned po seříznutí a uprostřed jara je dubré rozprostřít kolem keře mulč, který by měl zabírat zhruba plochu dosahující průměru keře před ořezáním.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno