Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na květákové muffiny | recept

Květákové muffiny | recept. Květákové muffiny jsou velmi chutné a snadné, stačí uvařit květák, nastrouhat sýr a smíchat s vejci. Takové slané muffiny mohou být skvělé na svačinu, na výlety nebo jako hlavní chod na oběd. Jedná se o zdravý bezmasý pokrm bohatý na kvalitní bílkoviny. Květákové muffiny určitě stojí za vyzkoušení.

Co je potřeba

Recept na 2 porce (hlavní chod – oběd)

  • 500 g květák
  • 100 g eidam 30%
  • 2 ks vejce
  • sůl, pepř, muškátový oříšek
  • zelené bylinky – pažitka, petrželka, libeček, majoránka (podle chuti)
  • 1 lžička sušeného droždí
1

Květák rozdělíme na malé části a uvaříme jej v páře. Uvařený květák rozmačkáme vidličkou. Přidáme nastrouhaný sýr, vejce, koření a smícháme.

2

Kromě formy na muffiny můžeme použít formičky na suflé, nebo květák jednoduše zapéct v zapékací míse nebo formě na biskupský chlebíček. Formičky nebo mísu vyložíme pečicím papírem nebo vymažeme tukem a vysypeme strouhankou. Poté rozdělíme květákovou směs a pečeme asi 20–25 minut na 180 °C do zlatova.

3

Pokud tyto muffiny dáme na oběd jako hlavní chod, výborně si rozumí se šťouchanými brambory s jarní cibulkou. V takovém případě je uvedené množství na dvě porce. Pokud je zařadíme na svačinu, jedná se o 4 porce.

Denisa Koloničná, DiS. – nutriční terapeutka

Spolupráce s nutričním terapeutem vede k osvojení správných stravovacích návyků, které jsou dlouhodobě udržitelné a příznivě ovlivní Vaše zdraví.

Energie a živiny na 1 porci (2 muffiny):

  • 1200 kJ (280 kcal)
  • 26 g bílkovin
  • 13 g sacharidů
  • 14 g tuků
  • 7 g vlákniny
Autor: Denisa Koloničná DiS. | Zobrazit autorská práva

Foto: Denisa Koloničná, DiS.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články