Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na luštěninové pomazánky | recept

Luštěninové pomazánky | recept. Luštěniny jsou bohužel velmi opomíjené v našich běžných jídelníčcích. Jsou poměrně kvalitním zdrojem rostlinných bílkovin a obsahují velké množství vlákniny. Nemusíme z nich připravovat pouze čočku na husto nebo hrachovou polévku. Luštěninové pomazánky mohou být zajímavou alternativou k tomu, co „namazat“ na chleba. Můžeme je rovněž použít jako dip k různým zeleninovým tyčinkám k svačině.

Co je potřeba

Papriková fazolová pomazánka

  • 2 lžíce řepkového oleje
  • 1 malá cibule
  • 50 g červená kapie
  • 1 lžíce sladké mleté papriky
  • 1 lžička drceného kmínu
  • 1 lžička tymiánu
  • chilli paprička (podle chuti)
  • 1 plechovka bílých fazolí
  • 250 g polotučného tvarohu
  • sůl, pepř

Pomazánka z červené čočky s jablkem

  • 100 g červené čočky
  • 100 g lučina
  • 100 g eidamu 30%
  • ½ středního jablka
  • jarní cibulka
  • sůl, pepř

Cizrnová pomazánka

  • 1 plechovka cizrny (ideálně Bonduelle Vapeur – nejlepší chuť)
  • 150 g cottage sýra
  • 150 g bílého jogurtu okolo 3 % tuku
  • sůl, pepř
  • jarní cibulka
1

Papriková fazolová pomazánka

Cibuli nakrájíme nadrobno. Orestujeme na oleji dozlatova. Přidáme nadrobno nakrájenou kapii a restujeme do měkka. Ke konci přidáme také mletou papriku, drcený kmín a tymián a necháme rozvonět.

Mezitím si rozmixujeme ponorným mixérem scezené a propláchnuté fazole s polotučným tvarohem. Osolíme, opepříme a přidáme orestovanou směs s paprikou. Pomazánku promícháme a podle chuti můžeme přidat jarní cibulku nebo pažitku.

2

Pomazánka z červené čočky s jablkem

Červenou čočku uvaříme do měkka. Scedíme a necháme vychladnout. Čočku přendáme do misky, přidáme lučinu a pořádně promícháme. Přidáme najemno nastrouhaný sýr, nastrouhané jablko, nakrájenou cibulku, sůl a pepř a spojíme.

3

Cizrnová pomazánka

Cizrnu propláchneme a přendáme do misky. Přidáme cottage sýr a důkladně rozmixujeme ponorným mixérem. Přidáme jogurt, nakrájenou jarní cibulku, sůl a pepř a promícháme.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat cizrnovou pomazánku | recept
Cizrnová pomazánka je pro mnoho z nás neznámou pomazánkou. Jste gurmáni, kteří okusí od obilovin téměř vše, od kuskusu až po jáhly, pohanku či kroupy?…